شناسهٔ خبر: 29893413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شهروندان ایرانی تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه از شهروندان ایرانی خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند تا وزارت خارجه بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره ممانعت پلیس فرودگاه گرجستان از ورود یک زن ایرانی و بازداشت وی به مدت بیش از ۲۰ ساعت و همچنین رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس‌ اظهار کرد: اخبار مربوط به این خانم را دیده‌ایم و با جدیت مساله را دنبال می‌کنیم و هم‌زمان سفارت‌مان ماموریت گرفته است که از نزدیک این مساله را دنبال کند.

وی ادامه داد: ما در هفته‌ها و یکی دو ماه گذشته این اخبار را داشتیم که در مرزهای هوایی و زمینی این کشور تعدادی ایرانی دیپورت شدند. ما این رفتار دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و مراتب ناراحتی ما به سفیرشان ابلاغ شد و برنامه‌هایی داریم که ظرف یکی دو روز آینده انجام می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به شهروندان ایرانی گفت: از هرگونه سفر به گرجستان در صورت عدم نیاز و اجبار خودداری کنند تا ایران بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند و آنها تکلیف این رفت و آمد ایرانیان را اعلام کنند.

وی در عین حال گفت: البته ما با گرجستان لغو رواید هستیم اما متاسفانه برخی ایرانیان توسط گروه‌های مافیایی که مجوز لازم را ندارند تحت عناوین خرید مسکن و بحث‌های توریستی به این کشور می‌روند و مدارک لازم را ندارند و بهانه‌ای را به دست نیروهای گرجستان می‌دهند، اما با همه این‌ها باعث نمی‌شود که نسبت به رفتار دولت گرجستان گلایه نکنیم.

نظر شما