شناسهٔ خبر: 29892928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه چین؛

پکن مخالف سیاسی شدن مساله حقوق بشر است

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد پکن همانند بسیاری از کشورهای در حال رشد، با سیاسی کاری و معیار دو گانه در مساله حقوق بشر مخالفت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا 'لو کانگ' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: پیشبرد و حفاظت از حقوق بشر آرزوی مشترک بشر است کشورهای مختلف باید بر اساس وضعیت خود، توسعه امور حقوق بشر را پیش برند.
او گفت: جامعه جهانی باید با استفاده از فرصت روز جهانی حقوق بشر، ضمن تقویت تامین حقوق بشر، بر پایه رعایت اصول و قوانین «منشور سازمان ملل» با پیشبرد مبادلات در زمینه حقوق بشر، از طریق گفت و گو، اختلاف نظر در این زمینه را حل کنند.
به گفته وی چین مایل است بر پایه برابری و احترام به یکدیگر، با طرف های مختلف ضمن تقویت تبادلات و همکاری ها در زمینه حقوق بشر، با استفاده از تجربیات یکدیگر، با هم پیش بروند.
لو کانگ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست جدید دولت ژاپن درباره خریدهای دولتی آن کشور گفت: با شرکت های چینی در ژاپن نباید تبعیض آمیز برخورد شود.
دولت ژاپن چند روز پیش سیاست جدیدی درباره خریدهای دولتی به منظور پیشگیری از حملات سایبری و تامین امنیت فضای مجازی منتشر کرد.
لو کانگ گفت: فعالیت و سرمایه گذاری شرکت های چینی در ژاپن برای هر دو کشور سودمند است چین همیشه از فعالیت شرکت های چینی طبق اصول بازرگانی و مقررات بین المللی و قوانین محلی حمایت می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: اما در عین حال از ژاپن نیز می خواهیم محیطی برابر، شفاف و بی تبعیض در اختیار شرکت های چینی قرار دهد چین اجرای این سیاست جدید ژاپن را پیگیری می کند مهمتر این است که با شرکت های چینی در ژاپن نباید تبعیض آمیز برخورد شود.
**آساق**1904**

نظر شما