شناسهٔ خبر: 29892920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

دنیا مشتاق کتب دفاع مقدس/ نوبرانه های بازار نشر در نمایشگاه های کتاب به مردم عرضه شود

رضوانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در ۲۶ کشور دنیا گفت: امروز دنیا مشتاق کتب حوزه دفاع مقدس است به همین دلیل بسیاری از این کتب به زبان های روز دنیا ترجمه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «داریوش رضوانی» ظهر امروز (دوشنبه ۱۹ آذر) در ‌آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی اظهار داشت: عزت امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون شهیدان هستیم.

 

مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی قرار داریم،‌ افزود: شهدا بهترین نویسندگان کتاب عشق بودند.

 

وی با اشاره به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مبنی بر حضور کشورهای همسایه در سیزدهمین نمایشگاه کتاب این استان ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران مراوداتی با کشورهای همجوار خراسان جنوبی (افغانستان و پاکستان) دارد که می تواند تدابیر لازم را برای این پیشنهاد اتخاذ کند.

 

وی گفت: امیدواریم در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی سال آینده با افتتاح مکان جدید نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی شاهد حضور بیش از ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور باشیم.

 

رضوانی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب فصل بارش رحمت و آگاهی است، افزود: نمایشگاه ها و فروشگاه های کتاب حلقه پایانی حوزه نشر محسوب می شوند.

 

وی «کسب علم و دانش، قدرت نگارش، امکانات تدوین و نشر، ویراستاری، صفحه آرایی و چاپ» را از جمله حلقه های نشر یک کتاب ذکر کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی این حلقه ها نقش و ماموریت های ویژه ای را ایفا می کند.

 

مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب به عنوان غذای روح بشر یاد کرد و اظهار داشت: باید دقت کرد که هر چیزی را نمی توان به خورد مخاطب داد و محصول نهایی نشر نباید مسمومیت ایجاد کند و کتب ارائه شده در نمایشگاه های کتاب باید نوبرانه های بازار نشر باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه کتبی که روی دست ناشران می ماند نباید وارد نمایشگاه های کتاب استانی شود، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های کتاب باید به متولیان آن یعنی حوزه نشر واگذار شود

 

رضوانی راه اندازی انجمن های ادبی در سراسر کشور، حمایت از نویسندگان، ارائه آموزش و ایجاد رقابت سالم در قالب جشنواره ها را از دیگر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد ذکر کرد و گفت: طی پنج سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان کتب مختلف از ناشران خریداری و به صورت رایگان در استان‌ها توزیع شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در ۲۶ کشور دنیا خاطرنشان کرد: امروز دنیا مشتاق کتب حوزه دفاع مقدس است و بسیاری از این کتب به زبان های روز دنیا ترجمه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره به علاقمندان به راه اندازی کتابفروشی تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

 

 

 

 

نظر شما