شناسهٔ خبر: 29892712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت بر چرخه کنترل عفونت در بیمارستان های فارس

تمامی فرآیند‌های کنترل عفونت در مراکز درمانی فارس، در بالاترین سطوح نظارتی کنترل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس کمیته کنترل عفونی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شاخص عفونت‌های بیمارستانی استان نسبت به پارسال با روند کاهشی مواجه بوده است.

میر امامی افزود: با تمهیدات حمایتی شورای تحول سلامت دانشگاه، این کمیته با رویکرد بهینه سازی منابع، مصارف و استفاده از ابزار‌های قابل فرآوری مجدد توانسته است علاوه بر کاهش هزینه‌های مرتبط با درمان و حفظ کیفیت خدمات رسانی ایمن به متقاضیان خدمات درمانی، مانع از بروز مخاطرات مرتبط با عفونت و حفظ ساختار نظام‌مند خدمات بهداشتی سالم شود.

او پیاده سازی موفق طرح استفاده ایمن از ابزار‌های پزشکی نیمه حیاتی در مراکز درمانی فارس به ویژه ابزار‌های دارای قابلیت استفاده مجدد را از اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری دانست و تاکید کرد: این طرح در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته اروپا و آمریکا که خود نیز از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی هستند، برای کاهش هزینه‌های کلان این دسته از تجهیزات اجرا شده است.

رییس کمیته کنترل عفونی دانشگاه ادامه داد: این طرح از زمان ارائه در کمیته کنترل عفونت پیگیری و سیاست گذاری آن، مطرح شد .
امامی اضافه کرد: این کمیته با همکاری واحد‌های درمانی آموزشی علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های موجود در ساختار‌های مراکز درمانی، توانست برخی از زیرساخت‌ها را با حمایت معاونت‌های مختلف دانشگاه به این مجموعه افزوده و علاوه بر آن با استفاده از زیرساخت‌های دانش بنیان استان، ساختار نظام‌مند و منسجمی را برای ایجاد این روند به صورت ایمن و مطمئن دراستان ایجاد کند.
او افزود: نتایج پیگیری روند اجرایی این طرح در استان فارس نشان می‌دهد که تاکنون عفونت مرتبط با این حوزه و در نتیجه استفاده مجدد از ابزار‌های پزشکی مشاهده نشده است.

نظر شما