شناسهٔ خبر: 29892668 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلالو دوباره ستاره های جام جهانی در جام باشگاه های جهان

تهران- ایرنا- تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به تعدادی از بازیکنانی اشاره کرد که برای دومین بار در سال 2018 و تنها پس از گذشت پنج ماه از جام جهانی داغ روسیه، پا به رقابتی جهانی می گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فیفا روز دوشنبه در گزارشی نوشت: جام باشگاه های 2018 جهان تنها چند روز دیگر آغاز می شود؛ جایی که هفت تیم برای تاجگذاری به عنوان برترین تیم جهان با یکدیگر پیکار خواهند کرد.
یک دو جین نام های بزرگ که افتخار حضور در جام جهانی 2018 روسیه را داشتند، بار دیگر در رقابتی جهانی البته این بار با باشگاه های خود، وارد میدان نبرد می شوند.
تیم رئال مادرید به واسطه اعتبارش طبیعتا بیشتر از سایر تیم ها از ستاره های بین المللی بهره می برد که از جمله آنها می توان به مارسلو، لوکا مودریچ، تونی کروس و سرخیو راموس اشاره کرد؛ با این حال کهکشانی ها تنها تیمی نیستند که با دستی پر از ستاره های ملی پوش حاضر در جام جهانی روسیه، راهی امارات متحده عربی می شوند.
تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به تعدادی از بازیکنانی اشاره کرد که برای دومین بار و تنها پس از گذشت پنج ماه از جام جهانی داغ روسیه، در سال 2018 پا به رقابتی جهانی می گذارند.

** آنیس بدری
کشور: تونس
باشگاه: اسپرانس
آنیس بدری قابلیت های خود را برای بازی کردن در چند پست متفاوت، در بازی افتتاحیه عقاب های کارتاژ مقابل سه شیرها و با پست هافبک وسط به نمایش گذاشت و در ادامه بازی های مرحله گروهی مقابل تیم های بلژیک و پاناما به خط حمله منتقل شد.
بدری به همراه «گایلن چاللی» هم تیمی خود می تواند تجربیات گرانبها و درس هایی را که از جام جهانی 2018 روسیه آموخته است، در آستانه جام باشگاه های 2018 آسیا در امارات به هم تیمی های خود در اسپرانس انتقال دهد.
با این وجود، بدری در خصوص این رقابت ها اظهار داشت: اگر نگوییم همه، اما من هم درست مثل «اکثر» هم تیمی هایم تجربه بازی کردن در این رقابت ها را ندارم.

** مارکوس برگ
کشور:سوئد
باشگاه: العین
مارکوس برگ یکی از اعضای تیمی بود که در رقابت های جام جهانی بهترین رکورد را طی 24 سال گذشته از خود بر جای گذاشتند، بازیکنی که در تمامی پنج بازی تیم ملی کشورش (سوئد) در ترکیب اصلی به میدان رفت.
اگرچه مهاجم سوئدی در روسیه موفق به گلزنی نشد اما هشتمین گلش در مرحله انتخابی، یکی از حیاتی ترین گل های دوران فوتبالی او بود، گلی که راه را برای صعود شاگردان «یان اندرسون» به مرحله نهایی هموار کرد و برای برگ هم عنوان برترین گلزن مرحله مقدماتی تیم ملی کشورش را به ارمغان آورد.
مهاجم قدرتی تیم ملی سوئد مشتاقانه در انتظار آغاز رقابت های جام باشگاه های 2018 جهان است؛ جایی که می تواند قدرت گلزنی خود را به همراه تیم باشگاهیش به رخ حریفان بکشد؛ تیمی که پیکار خود را در این تورنمنت که میزبانی آن را نیز بر عهده دارد، با بازی مقابل قهرمان منطقه اقیانوسیه یعنی باشگاه «تیم ولینگتون» که 12 دسامبر (21 آذرماه سال جاری) برگزار می شود، آغاز خواهد کرد.

** لوکا مودریچ
کشور: کرواسی
باشگاه: رئال مادرید
برنده توپ طلای رقابت های جام باشگاه های 2017 جهان که هفت ماه بعد در روسیه توپ طلای فیفا را نیز از آن خود کرد، آیا می تواند بار دیگر در امارات خاطره شیرین خود را تکرار کند؟!
تیم ملی کرواسی، رسیدن به فینال جام جهانی 2018 روسیه را بیشتر از هر کسی مدیون شماره 10 مستعد خود یعنی «لوکا مودریچ» است؛ کسی که در جریان تورنمنت روسیه در مجموع مسافتی باور نکردنی معادل 72.3 کیلومتر دوید و 523 پاس برای هم تیم هایش فراهم کرد.
مودریچ که جایزه بهترین بازیکن سال 2018 فیفا را از آن خود کرد و هفته گذشته هم توپ طلای فرانس فوتبال را برد، چهارمین عنوان قهرمانی خود را در رقابت های جام باشگاه های جهان به همراه کهکشانی ها هدف گرفته است.

** اِنزو پرز
کشور: آرژانتین
باشگاه: ریورپلاته
«انزو پرز» در جام باشگاه های 2009 جهان، در جناح راست تیم اتودیانتس نقش آفرینی کرد؛ بازی که در نهایت با گل پیروزی بخش وقت های اضافی «لیونل مسی» فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا خاتمه یافت؛ اما پرز این بار با ریورپلاته به این تورنمنت بزرگ بازگشته است.
هافبک تیم ریورپلاته اگرچه در بازی افتتاحیه تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2018 مقابل ایسلند کار را از روی نیمکت آغاز کرد اما در هر سه بازی بعدی آلبی سلسته و پیش از حذف از گردونه رقابت ها توسط فرانسه مهارنشدنی، از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان رفت.
پرز در این دوره از رقابت ها در امارات متحده عربی با امید به تکمیل ناکامی میلیونرها (لقب ریورپلاته) در سال 2015 و رسیدن به عنوان قهرمانی جهان، به هم تیمی کهنه کار خود در تیم ملی آرژانتین یعنی «فرانکو آرمانی» و «خوان فرناندو کوینترو» کلمبیایی ملحق خواهد شد.

** گن شوجی
کشور: ژاپن
باشگاه: کاشیما آنتلرز
«گن شوجی» به هیچ عنوان با جو رقابت های جام باشگاه های جهان بیگانه نیست؛ در واقع مدافع تیم کاشیما آنتلرز یکی از پایه های ثابت تیمی بود که در سال 2016 در کمال ناباوری رئال مادرید پرستاره را به وقت های اضافه کشاند و حالا قهرمان جی لیگ، بار دیگر به عنوان سلطان تیم های آسیایی، به امارات بازگشته است.
شوجی در جام جهانی 2018 روسیه، پیش از حذف تیم ملی کشورش در مرحله یک هشتم توسط بلژیک، در سه بازی در ترکیب اصلی ژاپن به میدان رفت.
مدافع آخر وفادار کاشیما در این دوره یکی از مهره های اصلی این تیم برای شگفتی سازی در امارات خواهد بود.

** رافائل وارن
کشور: فرانسه
باشگاه: رئال مادرید
سال 2018 برای «رافائل واران» سالی رضایت بخش بود؛ در واقع، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن کهکشانی ها در کی یف که با تاریخ سازی در مسکو با فرانسه همراه شد، واران را به محفل کوچک و 11 نفره ای ملحق کرد که به طور همزمان در یک فصل موفق به بالا بردن جام قهرمانی جهان و جام باشگاه های اروپا شده اند.
علاوه بر تمام این دستاوردها، سد مستحکم قلب خط دفاعی آبی ها در روسیه با گلی که با ضربه سر در بازی مقابل اروگوئه و در مرحله حساس یک چهارم به ثمر رساند، اثبات کرد که می تواند در خط حمله هم کارآمد باشد.
و حالا واران شگفت انگیز دومین عنوان قهرمانی جهانی خود را در تقویم سال 2018، در امارات متحده عربی هدف گرفته است؛ قهرمانی که می تواند برای به منزله خامه روی کیک سالی خاطره انگیز باشد.
رقابت های این دوره که از 12 تا 22 دسامبر 2018 (21 آذر تا یکم دی ماه سال جاری) در شهر های العین و ابوظبی و در ورزشگاه های «زاید» و «هزاع بن زاید» برگزار می شود، 6 تیم قهرمان رقابت های قاره ای عضو در کنفدراسیون های آسیا (ای اف سی)، آفریقا (کاف)، آمریکای شمالی و کارائیب (کُنکاکاف)، آمریکای جنوبی (کُنمبول)، اقیانوسیه (اُ اف سی) و اروپا (یوفا) به همراه قهرمان لیگ برتر امارات یعنی العین، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
پس از اتمام جام جنجال برانگیز لیبرتادورس و قهرمانی ریورپلاته، حالا تمام تیم های حاضر در امارات را می شناسیم: رئال مادرید، کاشیما آنتلرز، اسپرانس تونس، «تیم ولینگتون»، گوادالاخارا و العین میزبان.
ورزشی**3991**9129

نظر شما