شناسهٔ خبر: 29892520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

محتوای نامه معاون قوانین مجلس به «تاج» چه بود؟

ایرنا نوشت: معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در توضیح نامه به رییس فدراسیون فوتبال گفت: در این نامه تنها به سوال مهدی تاج در مورد غیردولتی بودن فدراسیون پاسخ مثبت داده شده و فردا جلسه تعیین استثنائات قانون منع به کارگیری بازنشستگان با حضور برخی نمایندگان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین میرمحمد صادقی امروز (دوشنبه) با یادآوری قانون منع به کارگیری بازنشستگان و غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال، گفت: همان گونه که مستحضر هستید سقف زمانی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان 26 آبان ماه بود و بنابراین از27 آبان ماه افراد مشمول این قانون باید از سمت خود کناره‌گیری می‌کردند.
 

تاکید بر غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در توضیح نامه‌ خود به رییس فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: اخیرا رئیس فدراسیون فوتبال نامه‌ای‌ به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت که در این نامه با ارایه مدارکی اذعان داشته که فدراسیون فوتبال نهاد دولتی نیست.
وی افزود: به موجب این نامه که رئیس مجلس به بنده ارجاع کرد، پاسخی برای مهدی تاج ارسال شد؛ مبنی بر اینکه «همه ما قبول داریم فدراسیون فوتبال نهاد دولتی نیست و بر اساس مقررات و قوانین فیفا اشخاص و نهادهای ثالث نباید در فدراسیون دخالت کنند.»
میرمحمد صادقی یادآور شد: برخلاف برداشت‌هایی که برخی اوقات در شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌ها از این نامه شده، ما بر دولتی نبودن فدراسیون فوتبال و عدم دخالت اشخاص ثالث در امر فدراسیون تاکید کردیم. در حقیقت در این نامه در مورد اینکه فدراسیون فوتبال یا رئیس آن مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود یا خیر، صحبتی نشده است.
وی ادامه داد: موضوع نامه مذکور بحث قانون بازنشستگی نبوده است، موضوع حول محور دولتی نبودن فدراسیون فوتبال است، در پایان نامه هم آمده قوانین هر کشور نسبت به اتباعش، ساری و جاری بوده و این یک اصل پذیرفته شده است.
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان سه گروه اعم از نهادهای دولتی، موسسات عمومی غیردولتی و هر دستگاهی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کند را شامل می‌شود، رئیس فدراسیون فوتبال هم در نامه مذکور دلایلی را اعلام کرد که به موجب آن فدراسیون فوتبال دولتی نیست.
میرمحمد صادقی تصریح کرد: ما هم در پاسخ نامه رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شدیم که دلایل مطرح در نامه را پذیرفتیم، کما اینکه رئیس مجلس هم در جلسه حضوری تاکید کرد که فدراسیون نهاد دولتی نیست. البته قانون منع به کارگیری بازنشستگان تنها شامل نهادهای دولتی نمی‌شود و موسسات فرهنگی که به نحوی از بودجه دولت استفاده می‌کنند، مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند.

مجلس دیگر در نحوه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان دخیل نیست
میرمحمد صادقی در توضیح اینکه فدراسیون فوتبال مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان است یا خیر، گفت: پس از این مساله تعیین تکلیف در اختیار نهادهای دولتی همچون وزارت ورزش یا قانونگذاری چون مجلس نیست، مجلس قانونی را وضع و معیارهایی برای مشمولان مشخص کرده است. نهادهای نظارتی و قضایی باید بعد از این ورود و برخورد کنند.
وی با بیان اینکه مجلس در این مرحله دیگر نقشی ندارد، ادامه داد: در واقع معتقدم نهادهای متولی باید در هر مرحله رسیدگی و اعلام موضع کنند تا از سردرگمی مردم جلوگیری شود. همان گونه که در مورد ابهامات تاریخ اجرای منع به کارگیری بازنشستگان مجلس به عنوان مصوب اعلام موضع کرد تا تکلیف برای مردم تعیین شود.
 

برگزاری جلسه تعیین استثنائات قانون منع به کارگیری بازنشستگان به جهت توصیه‌های رهبری
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیرو توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با اشکالات اطلاق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، جلسه‌ همفکری فردا (سه شنبه 20 آذر ماه) در مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور معاونت قوانین، کارشناسان و تعدادی از نمایندگان مجلس ترتیب داده شده تا استثنائات این قانون مشخص شود.
214219

نظر شما