شناسهٔ خبر: 29892350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌۱۲ کیلومتر از محور خمین ـ الیگودرز ‌دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

R41371/P1377/S6,73/CT11

استاندار مرکزی گفت: از طرح دو بانده شدن محور خمین ـ الیگودرز، ۱۲ کیلومتر تکمیل و آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است، طرح‌های مطالعاتی ۱۵ کیلومتر دیگر در حوزه استحفاظی خمین در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از خمین، سیدعلی آقازاده ظهر امروز  در نشست بررسی طرح‌های عمرانی شهرستان خمین با اشاره به عملیات عمرانی محور خمین-الیگودرز اظهار داشت: 8 کیلومتر از محور خمین الیگودرز  دارای پیشرفت 60 درصدی در زیر ساخت است، از 28  پلی که قرار بود در این محور احداث شود 17 پل احداث و  سه پل هم در دست ساخت است و تا پایان امسال عملیات اجرایی دوبانده شدن آن کلید می‌خورد.

وی افزود: از طرح دو بانده شدن محور خمین-الیگودرز، 12 کیلومتر  تکمیل و آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است، طرح‌های مطالعاتی 15 کیلومتر دیگر در حوزه استحفاظی خمین در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای دوبانده شدن جاده خمین الیگودرز در اولویت طرح‌های راه‌سازی قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برای توسعه هر منطقه، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها، راه‌ها و جاده‌ها هستند، بررسی و رفع مشکلات زیرساختی زادگاه معمار کبیر انقلاب در دستور کار قرار دارد.

تکمیل طرح راه‌سازی دلیجان-خمین-الیگودرز نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است

رئیس نظارت بر ساخت راه‌های مسکن و شهرسازی استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به اولویت‌های اداره کل مسکن و شهرسازی استان مرکزی گفت: با توجه به قرار گرفتن خمین به عنوان محور مواصلاتی به مرکز کشور،  با تصویب چهارخطه شدن جاده دلیجان-محلات-خمین-الیگودرز، چهارخطه شدن محور خمین-دلیجان هم در اولویت قرار گرفت،  424 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار امسال برای طرح راه‌سازی دلیجان-خمین-الیگودرز تخصیص یافت و مجموع این طرح یک ردیف اعتباری دارد که ناچیز و برای تکمیل نیاز به 30 میلیارد تومان اعتبار جدید است.

محمد‌مهدی سلیمانی افزود: نخستین بهره‌برداری از  جاده خمین به اراک با یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار و یک لایه آسفالت زیر بار ترافیک قرار گرفته که توان تحمل ترافیک را ندارد و نیازمند روکش آسفالت است، اعتبار امسال طرح  جاده خمین-قورچی‌باشی هم بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال است که برای تعریض و دوبانده شدن این محور 6 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد: یکی از محورهایی که نیاز به آزادسازی دارد جاده خمین-محلات محدوده میشیجان-ورآباد است، یک هزار و 500 متر طول آزادسازی زمین در قالب 11 واحد مسکونی و زمین‌های کشاورزی با مالکیت 61 نفر است، برای آزادسازی زمین در قالب این طرح، پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه تخصیص داده شده که 10 واحد مسکونی با اعتبار 2 میلیارد و 420 میلیون ریال تملک شده است.

رئیس نظارت بر ساخت راه‌های مسکن و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به این که اهالی روستا اسناد خزانه را نمی‌پذیرند، برای تملک مابقی زمین‌ها نیاز به اعتبار نقدی است.

50 میلیارد ریال به پروژه راهسازی دشتی تخصیص یافت
2 پروژه راهسازی در جنوب استان کرمان به بهره‌برداری رسید
مطالعات 6 پروژه مهم راهسازی در استان مرکزی به تصویب رسید

مصوبه سفر هیئت دولت در زمینه راه‌های خمین اجرایی نشد

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت گفت: یکی از مصوبات سفر هیئت دولتبه خمین، بهبود و استانداردسازی راه‌های خمین بود که متاسفانه  تاکنون اجرایی نشده است، دو بانده شدن محور خمین ـ الیگودرز در زمره طرح‌های مصوبه سفر رئیس جمهور به خمین است که در اولویت طرح‌های راه‌سازی استان مرکزی قرار گرفته بود.

محمدابراهیم رضایی افزود: امیدواریم برای  تکمیل این طرح راه‌سازی از پیمانکاران ماهر با بنیه مالی مناسب استفاده شود تا روند کار تسریع شود، حوادث در جاده‌های خمین سبب نارضایتی شهروندان شده است که می‌طلبد در تکمیل طرح‌های راه‌سازی تسریع شود.

کمربندی ابتدای محور خمین-محلات نیازمند تامین اعتبار است

فرماندار خمین هم در این نشست با اشاره به موقعیت جغرافیایی جاده خمین-الیگودرز گفت:  34 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی خمین و 35 کیلومتر در حوزه استحفاظی الیگودرز است.

احمد طهرانی افزود: باتوجه به پرحادثه بودن این محور، نیاز اساسی برای دو بانده شدن آن وجود دارد، تقاطع غیر همسطح در کمربندی خمین در ابتدای محور خمین-محلات هم  نیازمند تامین اعتبار است.

انتهای پیام/ش

نظر شما