شناسهٔ خبر: 29892334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد است

R7718/P1377/S6,52/CT11

استاندار ایلام گفت: مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد است.

استاندار ایلام گفت: مواد مخدر یکی از زمینه‌های ایجاد بیشترین آسیب اجتماعی در جوامع بوده که برای مبارزه با این منشا آسیب اجتماعی نیازمند عزم جدی و مشاکت گسترده و همگانی اجتماعی هستیم و بدون مشارکت اجتماعی از بین بردن منشا آسیب ممکن نیست.

آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه برای پیشگیری از اعتیاد امری لازم و غیر قابل انکار در سخنان سلیمانی دشتکی بودکه تاکید داشت: آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در صدر اقدامات شورای پیشگتری از مواد مخدر باشد و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات تبلغی و رسانه‌ای استفاده شود.

استاندار ایلام به تلاش‌های هدفمند، پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و اتخاذ تصمیمات هماهنگ برای مقابله، پیشگیری و درمان معتادان تاکید و یادآورشد: اقدام و عمل هماهنگ و با اهداف مشخص در امر پیشگیری از اعتیاد چاره‌ساز وضعیت موجود اعتیاد در کشور و استان است.

سلیمانی دشتکی خانواده را مهم‌ترین رکن تاثیر‌گذار بر کاهش آسیب اجتماعی دانست و افزود: اقدامات دولت بدون همکاری و همراهی خانواده تاثیر تام ندارد.

وی در خاتمه به اقدامات انجام شده در استان ایلام در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: هرچند اقدامات خوب و موثری برای مبارزه، کنترل و درمان مواد مخدر در استان انجام شده است اما این اقدامات رافع مسئولیت ما متولیان امر مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر نیست و باید به تلاش خود در این ارتباط بیفزائیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما