شناسهٔ خبر: 29892324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه همکاری های فرهنگی هنری ایران و ژاپن

رحمانی موحد در دیدار با اعضای انجمن دوستی ایران - ژاپن بر تقویت و توسعه همکاری فرهنگی هنری دو کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از توکیو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو گفت: انجمن های فرهنگی هنری نقش به سزایی در تقویت و توسعه ارتباطات مردمی دارند و می توانند در حوزه های دیگر روابط بین کشورها تاثیرگذار باشند.

رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو با ماسا آکی کاندا رئیس و جمعی از اعضای انجمن دوستی ایران-ژاپن دیدار کرد. در این دیدار سفیر کشورمان از تلاش های ارزنده رئیس و اعضای انجمن دوستی برای شناسایی و معرفی فرهنگ و هنر ایران در ژاپن قدردانی کرد و اشتراکات فرهنگی را سبب توسعه و تحکیم روابط دو کشور دانست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران نقش مسوولان، محققین و پژوهشگران فرهنگی و هنری را برای برقراری تعاملات دوستانه بین کشورها و ملت ها بسیار موثر و سازنده توصیف کرد و با اشاره به نزدیک شدن به نودمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف انجمن های فرهنگی و هنری شاهد آغاز فصل جدیدی از روابط دوجانبه و افزایش ارتباطات مردمی بین ایران و ژاپن باشیم.
رئیس انجمن دوستی ایران - ژاپن نیز در این دیدار به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور اشاره و فعالیت های این انجمن را در سال های اخیر تشریح کرد. وی با اشاره به نودمین سالروز برقراری روابط ایران و ژاپن از سفیر کشورمان برای سفر به شهر ناگویا و بازدید از آثار هنرمندان ایران و ژاپن دعوت کرد.

نظر شما