شناسهٔ خبر: 29892312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2 هزار آزمایشگاه همکار استاندارد در سطح کشور فعال است

به گزارش ایرنا، علیرضا خاکی فیروز روز دوشنبه در نشست با مسئولان استاندارد بوشهر افزود: استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های بخش خصوصی به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، علیرضا خاکی فیروز روز دوشنبه در نشست با مسئولان استاندارد بوشهر افزود: استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های بخش خصوصی به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی کشور تبدیل شده است.
وی بیان کرد: در این حوزه با مشارکت دادن بخش خصوصی در تصمیم سازی‌های کلان سازمان ملی استاندارد سعی شده تا از ظرفیت‌های این بخش، استفاده بیشتری شود.
خاکی فیروز ادامه داد: در دستورالعمل‌هایی که مطابق شرایط و قوانین جدید کشور در دست تدوین است، حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفته می‌شود.
وی یادآور شد: بوشهر از جمله استان‌های واردات محور است که این امر نقش و اهمیت بررسی کیفیت کالاهای وارداتی بر اساس استانداردهای ملی را دو چندان می‌کند.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد این استان دارای تجهیزات پیشرفته ای هستند که برخی از آنها در سطح کشور بی نظیر است.
محمد رحیم بهره مند افزود: آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر با ارتقای سطح دانش و تجهیزات خود، دریافت گواهینامه ایزو 17025 و اجرای نظام اچ.اس.ایی آزمایشگاهی از جمله دقیق ترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه های کشور است.
وی افزود: 57 آزمایشگاه بوشهر در بیش از 140 زمینه کاری در حوزه های مواد غذایی، مکانیک، زیست شناسی، لوازم خانگی، نساجی و کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند مواد را مورد آزمون قرار می دهند.
بهره مند افزود: در گذشته توان فنی استان برای آزمون کالاهای وارداتی کمتر از 50 درصد بود که هم اکنون به بیش از 95 درصد رسیده است.
رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استان بوشهر گفت: آزمایشگاه های استاندارد استان از سال 87 فعالیت خود را شروع و هم اکنون 90 درصد نیروهای آن را جوانان 25 تا 35 سال تشکیل می دهند.
ایوب محمودی افزود: وظیفه آزمایشگاه های همکار آزمون استاندارد سازی یک کالاست که موجب مطابقت سازی کالای تولیدی، وارداتی و صادراتی با استاندارد مربوطه اش می شود و در نهایت مشخص می کند آن کالا مطابق استاندارد ملی ایران هست یا خیر.
7212/6047/6045
انتهای پیام

نظر شما