شناسهٔ خبر: 29892248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۰ عنوان کتاب تازه در نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان رونمایی شد

R41366/P1377/S6,64/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب تازه منتشر شده استان را از مهم‌رین برنامه‌های جنبی شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود اظهار داشت: این کتاب‌ها در یک سال گذشته در استان سمنان منتشر و به زیور چاپ آراسته شدند.

وی نمایشگاه کتاب را فرصت خوبی برای معرفی تازه‌های نشر استان دانست و افزود: رونمایی از این کتاب‌ها و معرفی نویسندگان و مترجمین این کتاب‌ها نقش مهمی در توجه به اهل قلم و حوزه فرهنگ استان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برپایی نشست‌های تخصصی با اهل قلم استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه نام برد و گفت: استان سمنان از ظرفیت بسیار خوبی در این بخش برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت با بیان اینکه در طول نمایشگاه شب شعر و نشست‌های شعر و ادب زیادی برگزار می‌شود افزود: شاهنامه خوانی، معرفی کتاب‌های شاخص، نقد و بررسی کتاب‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مسابقه عکاسی و نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی و غیره از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال است.

وی از حضور 235 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: کتب نمایشگاه در 150 غرفه در معرض دید علاقه‌مندان به کتاب قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تخفیف 30 درصدی در فروش کتاب‌ها خبر داد و گفت: 20 درصد این تخفیف از طریق اداره کل ارشاد با ارائه 350 میلیون تومان بن کتاب و 10 درصد آن نیز از سوی ناشران تقبل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و اهمیت آن ریشه در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما