شناسهٔ خبر: 29891806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«افتخار به گذشته؛ امید به آینده»؛ محوریت برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب

گروه اجتماعی - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال با محوریت شعار «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» اجرایی می‌شوند، گفت: همه ما موظف هستیم در سخنان و گفتارمان کارنامه انقلاب را با محوریت امیدآفرینی ارائه دهیم.

صاحب‌خبر -

«افتخار به گذشته و امید به آینده»؛ محوریت برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز در اولین جلسه ستاد هماهنگی و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و چند ماهی بیشتر نمانده تا انقلاب اسلامی وارد چهل و یکمین سال شود.

وی با بیان اینکه چهل در فرهنگ قرآنی و روایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: عدد چهل در باور اسلامی نماد بلوغ و کمال است، بنابراین در تعاریف محققین کتابی به نام «اربعینیات» به یادگار گذاشته شده که شامل مجموع آیات و روایات با محوریت عدد 40 می‌باشد.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه علی رغم مشکلات و موانع انقلاب اسلامی چهلمین سال را طی می‌کند، گفت: همه معاندین و دشمنان اسلام بر این باور بودند که مردم ایران نمی‌توانند چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیرند، در صورتیکه امسال همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب علی رغم نامهربانی‌ها و گرانی‌ها مردم همچنان مانند دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و ... پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و آرمان‌های شان با امام راحل را فراموش نمی‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه "مردم زمان ما از مردم زمان رسول خدا(ص)، حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) بهتر هستند"، گفت: بارزترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است، مردمی که انقلاب را رقم زدند و مردمی که باعث پایداری آن شدند. براین اساس جاروکشی و خدمت برای این مردم باید بالاترین مدال و افتخار برای مسئولین باشد.

وی ادامه داد: در سی‌امین سال پیروزی انقلاب، برنامه‌های متعددی برگزار شد و ستادی هم تحت عنوان «سیمرغ» شکل گرفت، امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شورایی تحت عنوان «سیاستگذاری و راهبردی برنامه‌های انقلاب» شکل گرفته و در مرکز با 25 کارگروه و در استان‌ها با 14 کارگروه برنامه‌های دهه فجر را تدوین و برنامه ریزی می‌کنند که شورای سیاستگذاری و راهبردی را ائمه جماعت عهده دار هستند.

حجت‌الاسلام اشجری بیان کرد: 30 دی ماه امسال فاطمیه اول و 2 بهمن ماه هم فاطمیه دوم است بنابراین دهه فجر امسال کاملا رنگ و بوی فاطمی دارد که می‌توان از سنگر بقاع متبرکه، مساجد و هیئات مذهبی، تریبون‌های نماز جمعه بهره برد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از اول بهمن ماه شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیته‌های تشکیل شده جامعه هدف خود را شناسایی کرده و برنامه‌های‌شان را متناسب با جامعه هدف خود تدوین کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان تاکید کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی که امروزه به فضای حقیقی تبدیل شده و جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده، بهره مند شویم. اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند "در قالب هنر اثر ماندگار می‌شود" لذا باید در برنامه‌ها از جلوه‌های هنری بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام اشجری تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برنامه‌های خود را به مناسبت دهه پیروزی انقلاب از اکنون اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های جشن پیروزی انقلاب را به شکل مردمی برگزار کنیم، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب استفاده کنیم و در این راستا از ظرفیت‌های مردمی و دانش‌آموزی غافل نشویم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان کرد: با توجه به همزمانی ایام پیروزی انقلاب با ایام فاطمیه، ملاحظات لازم را در فضاآرایی و تزئینات شهری رعایت کنیم تا مبادا احساسات جامعه دینی تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین سازمان‌ها و نهادها بخشی از تزئینات محدوده اداره خود را عهده دار شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های پیروزی انقلاب از اسراف اجتناب شود، گفت: در این روزها که مردم با گرانی و مشکلات مختلف دسته و پنجه نرم می‌کنند از اسراف پرهیز کنیم، علاوه بر این فضای بازار که در دهه فجر رنگ و بوی پیروزی انقلاب ندارد، نیاز است تا اصناف با جدیت در این زمینه مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال با محوریت شعار «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» اجرایی می‌شوند، تاکید کرد: همه ما موظف هستیم در سخنان و گفتارمان کارنامه انقلاب را با محوریت امیدآفرینی ارائه دهیم. قطعا کمی و کاستی‌هایی وجود دارد که با تکیه به بیرون مشکل حل نمی‌شود بلکه با تکیه به توان ملی می‌توانیم ایران را به سربلندی برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما