شناسهٔ خبر: 29891711 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مراسم ترحیم آیت الله «سید طاهر السلمان» در قم برگزار می‌شود

ابنا

مراسم ترحیم علامه آیت الله «سید طاهر السلمان» از علمای شیعه عربستان سعودی روز چهارشنبه 21 آذرماه در قم برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم ترحیم علامه آیت الله «سید طاهر السلمان» از علمای شیعه عربستان سعودی در قم برگزار می شود.

این مراسم روز چهارشنبه 21 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام المهدی(عج) قم برگزار خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این مراسم می توانند به آدرس قم، دورشهر، کوچه 30، کوچه 8 (تسخیری) حسینیه امام مهدی(عج) مراجعه کنند.

گفتنی است آیت الله سید طاهر السلمان از علمای شیعه عربستان روز پنج شنبه 15 آذرماه در سن 95 سالگی دار فانی را وداع گفت و روز 16 آذرماه با حضور گسترده شهروندان شیعه از میدان ملاعب الزعیم احساء تشییع و در قبرستان منطقه المبرز به خاک سپرده شد.

این عالم برجسته، در سال ۱۳۴۵ هجری قمری در الاحساء عربستان به دنیا آمد و تحصیلات علوم دینی خود را در این شهر در محضر پدر گرامیش آیت الله سید هاشم و شیخ صادق الخلیفه آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۶۴ هجری قمری برای تکمیل تحصیلات خود به شهر نجف اشرف هجرت کرد.

وی در شهر نجف اشرف از محضر اساتید متعددی در مرحله سطوح و درس خارج نظیر آیات عظام سید سعید حکیم و سید ابوالقاسم خوئی بهره برد.

این عالم عربستانی اجازه اجتهاد خود را از آیت عظام سید یوسف الحکیم، شیخ إبراهیم الکرباسی، شیخ علی العیثان و سید باقر الشخص گرفت و در سال ۱۴۰۳ هجری قمری برای انجام مسؤولیت های دینی خود به زادگاه خود بازگشت.

وی علاوه بر اینکه فقیه، استاد و محقق بود در زمینه های ادبیات و شعر نیز فعالیت های بسیاری داشت و به تقوا، پرهیزکاری، خدمت به مومنین و تواضع شهرت داشت.

............................
پایان پیام/ 167

نظر شما