شناسهٔ خبر: 29891659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارائه خدمات درمان به ۷ هزار معتاد در مراکز درمانی ایلام انجام شد

R7718/P1357/S6,52/CT11

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان ایلام گفت: ۱۱ هزار معتاد در ایلام وجود دارد که هفت هزار نفر آن‌ها از مراکز درمانی خدمات دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ایلام, فهد کمالوندی عصر امروز در نشست  شورای مبارزه با موادمخدر استان ایلام اظهار داشت: 11 هزار معتاد در ایلام وجود دارد که هفت هزار نفر آن‌ها  از مراکز درمانی خدمات دریافت کرده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: داشتن ارتباط مراکز درمان با  معتادان و خانواده‌های آنان را در نحوه درمان موثر است و روند سالم‌سازی را به پیش می‌برد.

ارائه مشاوره به خانواده‌ها، کمک گرفتن و ارتباط با معتادان در حین و پس از درمان از اقدامات دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام در سخنان کمالوند بود که افزود: اقدامات درمانی و تلاش در جهت  درمان برای معتادان می‌تواند تاثیر مثبتی در روند بهبودی آنان داشته باشد.

وی با اشاره به جمعیت 11 هزار نفری معتادان نسبت به جمعیت 570 هزار نفری استان ایلام را زنگ هشدار دانست و تصریح کرد: تمام تلاش و اقدامات دستگاه‌های مرتبط با حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان باید به سمت پیشگیری و درمان سوق داده شود و از آموزش و آگاه‌سازی در این امر مهم نباید غفلت کنیم.

بررسی وضعیت اشتغال بهبودیافتگان دغدغه بعدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام  بود که با تاکید بر تلاش برای فراهم کردن اشتغال معتادان بهبود یافته افزود: اشتغال و کاریابی برای بهبود یافتگان اعتیاد لازم و بهبود یافتگان را از فکر بازگشت دوباره دور می‌کند.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان ایلام ادامه داد: میانگین کشفیات انواع مواد مخدر در استان ایلام 246 کیلوگرم در سال است ولی امسال آمار کشفیات در 9 ماهه 570 کیلوگرم انواع مخدرهای سنتی و صنعتی بوده که عمده آن نیز تریاک است.

وی  به افزایش 196 درصدی آمار کشفیات 9 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته  پرداخت و اظهار داشت: علت افزایش کشفیات این است که ایلام را به عنوان یک استان واسط انتخاب می کنند و در حد 200 کیلوگرم را از استان عبور می‌دهند.

انتهای پیام/ح

نظر شما