شناسهٔ خبر: 29891262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سابق شورای شهر تهران:

ترامپ تشنه مذاکره با ما است/ بسیاری از مسئولین بیشتر از تحریم ترسیده‌اند

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: ترامپ تشنه مذاکره با ما است و تا وقتی گاو شیردهی مثل عربستان بشویم این خواسته‌اش را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مهدی چمران ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین کنگره ملی شهدای دانشجو و جشن روز دانشجو در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور گفت: انقلاب اسلامی رهبری داشت که با دیگر رهبران انقلاب‌های جهان قابل قیاس نبود، افرادی که چهره‌های انقلابی بودند و الان برگشته‌اند گفته‌اند که از اول به انقلاب اعتقادی نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ایدئولوژی ما مکتب اسلام و تشیع راستین است، رهبر ما شخصیت بی‌نظیر تاریخ بوده است.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در شرایط بحرانی با تدابیر رهبر مشکلات کشور حل شدند.
چمران افزود: روحیه‌ای که رهبر انقلاب، امام خمینی(ره) در ابتدای جنگ به ملت دادند تا آخر دفاع مقدس تأثیرگذار بود.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب‌های دیگر با جنگ و خون‌ریزی به پیروزی رسیدند و همه مردمشان در انقلاب حضور نداشتند، هزاران کودک یمنی به خاطر خودخواهی ابو اره‌ای مانند بن سلمان هرروز می‌میرند.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: امکانات امام در انقلاب اسلامی بسیار کم بود و کسی حمایتش نمی‌کرد، امام بدون سلاح وارد ایران شد و با گل سر تفنگ گذاشتن پیروز شدیم.
چمران خاطرنشان کرد: سلاح ما شهادت و شهادت‌طلبی بود، شهید چمران از سال ۴۹ در لبنان بود و اولین بار تانک‌های اسرائیلی‌ها را از بین بردند.
وی خاطرنشان کرد: شهید چمران حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای لبنان را آماده کرد تا در صورت جنگ داخلی به سمت ایران بیایند و از حافظ اسد دو هواپیما برای آوردن نیروها گرفته بودند و حتی تا باند فرودگاه هم آمده بودند و ما نیز یکی از اتوبان‌ها را آماده نشستن هواپیما کرده بودیم که قبل از حرکت آن‌ها ندای پیروزی ایران به گوش رسید.
وی خاطرنشان کرد: ما در جنگ نیز سلاح داشتیم ولی دشمن بیشتر و پیشرفته‌تر از ما داشت ولی بازهم به پیروزی رسیدیم.

بسیاری از مسئولین بیشتر از تحریم ترسیده‌اند
رئیس سابق شورای شهر تهران تأکید کرد: برای اولین بارنامه شهید چمران به حافظ اسد باعث شد به ایران سلاح کلاشنیکف بدهند و بعدها از بازار آزاد خریدیم.
چمران افزود: در جبهه نفر بری دیدم که از برزیل آمده بود و همه کشورهای دنیا به عراق کمک می‌کردند و با این شرایط ما پیروز شدیم، می‌خواستند با هجوم تبلیغاتی و رسانه‌ای انقلاب را از ما بگیرند.
وی افزود: سلاح اصلی ما شهادت است ولی این دلیل نمی‌شود بی‌گدار به آب بزنیم، برای ایجاد پل روی اروند ماه‌ها با اساتید دانشگاه مطالعه کردیم.
چمران ادامه داد: خرمشهر را که گرفتیم اسرائیلی‌ها از ترس به لبنان حمله کردند تا از نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کنند ولی حزب‌الله ایجاد شد و با شهادت‌طلبی خودشان، نیروهای چندملیتی و اسرائیلی را از کشور بیرون راندند.
وی افزود: ترامپ تشنه مذاکره با ما است و تا وقتی گاو شیردهی مثل عربستان بشویم این خواسته‌اش را دنبال می‌کند.
رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: تحریم‌های آمریکا قطعاً و یقیناً به شکست خواهد انجامید به شرطی که خوب کارکنیم و نهراسیم. مسئولین درست‌کار کنند نه اینکه کار نکنند، آقای وزیری افتخارش این است که کارنکرده است.

انتهای پیام/

نظر شما