شناسهٔ خبر: 29890825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درگیری بین معترضان و موافقان قوانین مهاجرتی در اتاوا + فیلم

درگیری بین معترضان ضد مهاجرت و حامی مهاجرت در پایتخت کانادا در روز شنبه به بازداشت 9 نفر منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش سی تی وی نیوز، مردم منطقه پارلیامنت هیل اتاوا در کانادا بر سر اینکه آیا این کشور باید ”پیمان جهانی مهاجرت“ سازمان ملل را تصویب کند یا خیر؟ تظاهرات کردند.

این در حالی است که دولت فدرال کانادا می‌گوید این پیمان را امضا خواهد کرد. پیش بینی می‌شود این سند غیرالزام آور که هدف از آن، کمک به کشور‌ها برای مقابله با شمار فزاینده مهاجران، از جمله پناهجویان است، اوایل هفته آینده (میلادی) در نشست سازمان ملل در مغرب تصویب شود.

حدود ۴۰۰ نفر در اعتراضات حامیان و مخالفان مهاجرت در اتاوا شرکت کردند. پلیس ضدشورش در میان این دو گروه معترض قرار گرفت. این در حالی بود که یک طرف شعار ”نفرت ممنوع! ترس ممنوع! از مهاجران در اینجا استقبال می‌شود!“ سر دادند و معترضان ضدمهاجرت فریاد می‌زدند: ”می خواهم کانادا، کانادایی بماند. “ از ۹ معترضی که دستگیر شدند، بیشترشان آزاد شدند، و فقط یک نفر به خاطر حمله به یک افسر پلیس سواره نظام سلطتنی کانادا هنوز در بازداشت است.

گروه ملی گرای راست افراطی کبک موسوم به لَموت، به معترضان ضدمهاجرت پیوستند. این گروه مخالف اسلام است و به خاطر شرکت در تظاهرات ضدمهاجرتی معروف است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با وجود انتقاد راست گرایان، از موضع دولت در خصوص این پیمان به شدت دفاع کرد و گفت: فکر می‌کنم یکی از چیز‌هایی که کانادایی‌ها می‌توانند به آن افتخار کنند، این است که ما در یکی از مهم‌ترین مسائل مهم جهان، یعنی مهاجرت و اقامت دائم، پیشرو هستیم. ما ثابت کرده ایم که نظام‌های دقیق و سختگیرانه و سیاست باز در واقع منجر به رشد اقتصادی و مزایای اقتصادی و جوامع قوی‌تر می‌شود. همچنین توانایی انجام این کار به شیوه‌ای که حاکی از نقشی پیشرو در جهان باشد -که به طور قطع در تضاد با حاکمیت و استقلال ما نیست- چیزی است که کانادایی‌ها می‌توانند به آن افتخار کنند.

حامیان و مخالفان مهاجرت شنبه تظاهرات مشابهی در دیگر شهر‌های کانادا همچون رگینا، ساسکاتون، کالگاری و ادمونتون برگزار کردند. بسیاری از تظاهرکنندگان در اتاوا و شهر‌های دیگر، مانند معترضانی که چهار هفته اخیر به خیابان‌های فرانسه ریخته اند، جلیقه‌های ایمنی شبرنگ زرد به تن داشتند. بسیاری از معترضان ضد مهاجرت از تظاهرات روز شنبه برای ابراز ناامیدی خود از وضع مالیات بر کربن نیز استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: وقتی مهد دموکراسی دست کمی از باغ وحش ندارد + فیلم 

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6758347/9072347?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام/
 

دستگیری معترضان به قوانین مهاجرتی در کانادا + فیلم

 

برچسب‌ها:

نظر شما