شناسهٔ خبر: 29890816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توصیه وزارت خارجه به شهروندان ایرانی مقیم فرانسه

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه به شهروندان ایرانی که در فرانسه حضور دارند یا عازم این کشور هستند، توصیه کرد از حضور در مراکز و مکان های درگیری جدا اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه اعلام کرد: با توجه به درگیری ها و اتفاقات اخیر در پایتخت و برخی شهرهای فرانسه و به ‏خشونت کشیده شدن روند حوادث و با عنایت به احساس ناامنی شهروندان ایرانی ‏مقیم و خانواده های آنان، به شهروندان ایرانی مقیم فرانسه و مسافران و جهانگردان ایرانی که در حال حاضر در فرانسه حضور دارند یا طی روزهای آتی عازم این کشور هستند، توصیه جدی می شود ‏ضمن مراقبت و هوشیاری لازم، از حضور در مراکز ‏و مکان های درگیری جداً اجتناب کنند.‏
به گزارش ایرنا، تظاهرات اعتراضی شهروندان فرانسوی علیه افزایش مالیات سوخت از 26 آبان ماه (17 نوامبر) در خیابان‌ها و بزرگراه های شهرهای مختلف آغاز شده است. معترضان فرانسوی که خود را جلیقه زردها می نامند برخلاف همیشه از طرف احزاب سیاسی یا سندیکاها به خیابان ها نیامده اند و رهبری نیز ندارند.
مخالفان ماکرون، وی را رئیس جمهوری ثروتمندان جامعه فرانسه می دانند که با حذف مالیات بر دارایی، خواهان این است تا کمبود منابع درآمدی را از اقشار ضعیف تر دریافت نماید. آنها خود را طردشدگان فرانسه می دانند که نه احزاب و نه روشنفکران هیچ وقت خواسته های آنها را نمایندگی نکرده اند.
سیام**2021**1535

نظر شما