شناسهٔ خبر: 29890787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه ملی کاریکاتور "شهر من شهر مناسب همه" در مشهد

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: معلولیت محدودیت نیست و برای این فرهنگ سازی یکی ازدر دسترس‌ترین، فاخر‌ترین و اثر گزارترین ابزار‌ها، ابزار هنر است.

صاحب‌خبر -
معلولیت محدودیت نیست، تجسم یک اراده استدکتر مسعود فیروزی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در افتتاح نمایشگاه ملی کاریکاتور شهر من شهر مناسب همه در  گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، گفت: امروز در دورانی هستیم که حضور معلولان در جامعه پررنگ است.

وی با بیان اینکه حضور معلولان در جامعه هم برای خودشان وهم برای جامعه ضروری است، افزود: تا زمانی که ریل گزاری از طریق ایجاد حق دسترسی و مناسب شدن شرایط مبلمان شهری و اماکن عمومی وحتی اماکن خصوصی اتفاق نیفتاده، حضور این افراد در جامعه با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به جند راهکار برای تحقق این مسئله، ادامه داد: ایجاد مطالبه در سطح افراد دارای معلولیت که مطالبات خودشان را از نظر شرایط لازم برای حضور در جامعه داشته باشند، ایجاد گفتمان در افراد دارای مسئولیت و در آخر باهمکاری افراد دارای معلولیت و مسئولیت، آگاه سازی در سطح فرهنگ جامعه صورت گیرد.

فیروزی با بیان اینکه این کار خلاقانه برای نخستین باردر کشور اتفاق افتاد،گفت: کاریکاتور، بزرگنمایی کم بود‌ها و مشکلات وتحمیل آن به ذهن مخاطب است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سطح کشور هم به صورت آزاد وهم برای افراد معلول برگزارشد، افزود: در این جشنواره بیش از  ۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که ۶۰ اثر ازبین آن‌ها به معرض نمایش گذاشته شد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از بین آثار شش اثر برگزیده شد که سه اثر از افراد معلول و سه اثر از افراد غیر معلول هست ودر روز اختتامیه (پنجشنبه) بررسی و هدایای ارزشمندی به آن‌ها داده خواهد شد.
 
فیروزی گفت: امیدواریم که بتوانیم با استفاده از هنر ذهن فعال کل جامعه را نسبت به نیاز‌ها و ضرورت حضور افراد معلول در جامعه درگیر‌تر کنیم.

علاقه مندان می‌توانند همه روزه از  ۱۹ آذر ماه  ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ تا ۲۲ این ماه از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام // ف. ک


معلولیت محدودیت نیست

برچسب‌ها:

نظر شما