شناسهٔ خبر: 29889747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هفتمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین افتتاح شد

قزوین- هفتمین دوره طرح دادرس ویژه اعضای جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین دوره طرح ملی دادرس روز دوشنبه با حضور معاون امور جوانان هلال احمر استان قزوین، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز و مسئولین آموزش و پرورش در کانون شهید مطهری شهر الوند افتتاح شد.

نادر میرزایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: در دنیایی که خشونت حاکم شده، انسانهایی مانند دانش آموزان که دارای فکر و اندیشه هستند و مغز متفکر جامعه محسوب می شوند از این همه بدی ها حیرت زده می شوند و رنج می برند.

میرزایی افزود: دانش آموزان این درد و رنج را حس می کنند چرا که هدف ما گسترش صلح و دوستی و رسیدن به صلح پایدار است.

وی یادآورشد: ما بشر دوست هستیم و فارغ از دین، مذهب، رنگ، نژاد و مرزهای جغرافیایی همه آدمها را دوست داریم و از درد و رنج آنها متاثر می شویم و از کشتارهایی که در دورترین نقاط جهان اتفاق می افتد نمی توانیم بی تفاوت بگذریم و این موضوع باعث می شود خودمان را ملزم کنیم آموزشهای امدادی را طی کنیم تا هرجا که نیازی بود به کسانی که حتی یکبار هم آنها را ندیده ایم اما در مقابلشان احساس مسئولیت داریم به نیازمندان کمک کنیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: امدادگران جمعیت هلال احمر در تلاشند با ترویج فرهنگ مهربانی در جامعه تاثیر گذارباشند در حالی که در این جمعیت مشق مهربانی می کنیم و در واقع دادرسان به عنوان سفیران صلح و دوستی در جامعه هستند.

وی اضافه کرد: برقراری صلح، تفاهم و دوستی میان ملت‌ها و مذاهب، تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیضی میان آنها از اهداف چهار گانه هلال احمر است.

در پایان این مراسم از مدیران مدارس در اجرای طرح دادرس تجلیل شد.

نظر شما