شناسهٔ خبر: 29889122 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گشت خانه به خانه برای مقابله با "قاتل خاموش" + تصاویر

R1370/Psaadati/S2,25,1392/CT7

کارشناسان آتش‌نشانان تهران به همراه بانوان داوطلب آتش‌نشانی با حضور در منازل، شهروندان را در مقابل خطرات گازگرفتگی آگاه ساخته و با نصب دِدکتور، برای مقابله با این پدیده مرگبار قدم برمی‌دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ آتش‌نشانان منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران با حضور در مناطقی در محله یافت‌آباد از منازل بازدید کرده و به‌صورت چهره به چهره به شهروندان تهرانی در برابر خطرات ناشی از گازگرفتگی و اقدامات مقابله‌ای برای جلوگیری از این حادثه مرگبار آموزش دادند.

حسن سیفی؛ مدیر منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی تهران تقریباً از سه سال قبل در فصول سرد سال به بازدید خانه به خانه از منازل شهروندان تهرانی اقدام و آنها را در برابر خطرات گازگرفتگی آگاه می‌کند.

وی تصریح کرد: در این طرح تیمهای آتش‌نشانی در قالب اکیپهای چهار نفره، با حضور در منازل ضمن بررسی سیستم گرمایشی منازل، موارد ایمنی را به شهروندان گوشزد کرده و اگر نیاز به اصلاح باشد، اصلاحات را نیز انجام می‌دهند.

سیفی با بیان اینکه اجرای این طرح،‌ از وقوع بسیاری حوادث مربوط به گازگرفتگی پیشگیری کرده، یادآور شد: در تمام فصول آموزش با استفاده از ظرفیت پرسنل و آتش‌نشانان داوطلب به شهروندان در اماکن عمومی، مدارس و ... داده شده اما با شروع فصل سرما، مراجعات حضوری آتش‌نشانان نیز انجام می‌شود.

 

مدیر منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران افزود: در اجرای این طرح 6 تیم عملیاتی چهار نفره متشکل از پرسنل آتش‌نشانی، مربیان داوطلب خانم و عوامل ستاد بحران شهرداری وارد منازل شده، سیستم گرمایشی منازل را بررسی می‌کنند و غالباً تیمها در منازلی حضور پیدا می‌کنند که ساکنان آن، در وضعیت مالی در مضیقه قرار دارند زیرا احتمال دارد که وضعیت بداقتصادی خانواده منجر به این شود که اعضای خانواده نسبت به وضعیت ایمنی کوتاهی کنند.

سیفی ادامه داد: در منازلی که نیاز به نصب "دِدکتور" باشد، ددکتورها به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، کار ددکتور به اینگونه است در صورت افزایش درصد CO (گازمونوکسید کربن) در محیط، با آلارم به ساکنان هشدار می‌دهد، ساکنان به این صورت از منزل خارج شده و برای اصلاح ساختار ایمنی سیستم گرمایشی آگاه می‌شوند.

مدیر منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه این طرح هر هفته در یک منطقه انجام می‌شود، متذکر شد: روز جاری (19 آذر) کارشناسان آتش‌نشانی تهران، از صدها منزل (حدود 500 منزل) در شهرک صادقیه یافت‌آباد بازدید صورت دادند.

سیفی یادآور شد: شهروندان در صورت لزوم می‌توانند ضمن تماس با سامانه 125 یا حضور در ایستگاه آتش‌نشانی درخواست کارشناس داده که به آنها راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما