شناسهٔ خبر: 29889112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وعده دولت برای تعیین تکلیف استاندار خراسان‌رضوی؛ رزم‌حسینی جدی‌ترین گزینه است

R41347/P41362/S6,1188/CT1

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: به ما قول داده بودند در جلسه یکشنبه یا چهارشنبه هیئت دولت وضعیت استاندار خراسان رضوی مشخص شود اما هنوز مسئله محکم و متقنی از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -

حمید بنایی در  گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس در مورد آخرین وضعیت انتخاب استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، جلسات متعددی با افرادی مانند آقای واعظی؛ رئیس دفتر رئیس‌جمهور و شخص وزیر کشور و آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و همچنین معاون پارلمانی وزیر کشور داشتیم و درخواست ما این بود که در انتخاب استاندار خراسان‌رضوی به دلیل شرایط خاص این استان تسریع شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی بیان کرد: این استان مشکلات خاصی دارد و باید فردی در استان حضور یابد که استان را بشناسد و البته بومی و غیربومی بودنش مهم نیست و از وزارت کشور نیز خواستیم از همه افراد و گروه‌ها برای انتخاب استاندار خراسان‌رضوی مشورت گرفته شود تا فردی جامع‌الاطراف و مورد رضایت تمامی گروه‌ها در استان حضور یابد.

 بنایی خاطرنشان کرد: آخرین فردی که برای استانداری خراسان‌رضوی مطرح شد آقای رزم‌حسینی بود و آقای همتی که در حال حاضر استاندار هرمزگان هستند برای استان مدنظر نیستند؛ برداشت ما این بود که شاید آقای رزم‌حسینی قبول نکنند اما ایشان در تماسی که با بنده داشتند عنوان کردند با افتخار به خراسان‌رضوی و مشهدالرضا(ع) می‌آیم؛ از دوستان کرمان نیز سئوال کردیم و عنوان شد ایشان ظرفیت بالایی دارند و ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان را نیز برای ایشان عنوان کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: بودجه خراسان رضوی با وجودی که هشت درصد جمعیت کشور را دارد، سه درصد است و انتظار داریم استاندار آینده بتواند لابی بیشتری کند؛ زیرا بسیاری از مصوبات سفرها به استان انجام نمی‌شود و بودجه زیارت و آبرسانی و حاشیه شهر مشهد معطل مانده و باید بحث انتقال آب از دریای عمان را جدی گرفت. استان مشکلات زیادی دارد و این مسائل را به آقای رزم حسینی منتقل کردیم.

بنایی ادامه داد: عنوان شده بود ایشان تمایلی برای حضور در خراسان‌رضوی ندارند اما خودشان این مسئله را تکذیب کردند. همچنین آقای میرزایی که در حال حاضر سرپرست استانداری خراسان‌رضوی نیز هستند مطرح بوده اما هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است.

وی گفت: به ما قول داده بودند در جلسه یکشنبه یا چهارشنبه هیئت دولت وضعیت استاندار خراسان رضوی مشخص شود اما هنوز مسئله محکم و متقنی از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان خراسان رضوی ارائه نشده است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما