شناسهٔ خبر: 29889099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمادگی ایران برای مرمت سفارت انگلستان/تقاضای ایران برای دسترسی به آرشیو سفال محوطه‌های باستانی در اختیار انگلیس

R1014143/P1014143/S2,23,1416/CT12 / R1014143/P1014143/S2,23,25,1416/CT12

معاون میراث‌فرهنگی با تشریح آمادگی ایران برای آرشیو سفال و مرمت سفارت قدیم انگلستان گفت: چوگان یک ورزش ایرانی است که در فهرست میراث‌جهانی نیز به ثبت رسیده است و ما زمینه همکاری انگلیس برای اجرای برنامه بین‌المللی چوگان را بررسی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، محمدحسن طالبیان - معاون میراث‌فرهنگی در دیدار رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با سفیر بریتانیا در تهران اظهار داشت: ما آمادگی داریم آرشیو سفال مربوط به کاوش‌ محوطه‌های باستانی را که در اختیار سفارت انگلیس است، طبقه‌بندی و دسته‌بندی کنیم تا این آثار در موزه ملی ایران نگهداری شود.

طالبیان ادامه داد: همکاری‌های بسیاری در حوزه باستان‌شناسی بین ایران و انگلیس در جریان است و آمادگی لازم برای ارتقای این همکاری‌ها نیز وجود دارد، همچنین زمینه همکاری در حوزه مرمت آثار تاریخی بین دو کشور وجود دارد.

معاون میراث‌فرهنگی افزود: چوگان یک ورزش ایرانی است که در فهرست میراث‌جهانی نیز به ثبت رسیده است و ما زمینه همکاری انگلیس برای اجرای برنامه بین‌المللی چوگان را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در فرصت مناسب تیمی از کارشناسان میراث فرهنگی می‌توانند برای بررسی وضعیت ساختمان سفارت وارد عمل شوند و اقدامات مرمتی و حفاظتی لازم را برای ثبات وضعیت این بنا انجام دهند.

همچنین ولی تیموری - معاون گردشگری هم در این دیدار با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان پلی برای ارتباط بین ملت‌ها، ابزاری بسیار مناسب است، تصریح کرد: گردشگری باعث شناخت مردم کشورها از همدیگر می‌شود و این شناخت می‌تواند زمینه همکاری‌ها در سایر بخش‌ها را فراهم کند.

تیموری افزود: تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مدیریت در حوزه گردشگری، آموزش و تجهیز مراکز اقامتی و همچنین توسعه زیرساخت‌های گردشگری سایت‌های تاریخی از مواردی است که دو کشور می‌توانند همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما