شناسهٔ خبر: 29888939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

راهداری هماهنگ و همگام با پلیس در طرح زمستانی

راهداری هماهنگ و همگام با پلیس در طرح زمستانی حضور دارد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

هم‌زمان با فرارسیدن فصل سرما، رزمایش آغاز طرح زمستانی پلیس، راهداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان در جاده‌های استان لرستان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این رزمایش گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی، اجرای طرح‌ زمستانی در استان نیازمند آمادگی و تجهیزات ویژه‌ای است که در این خصوص جا دارد از پلیس و دستگاه‌های خدمت رسان که علیرغم شرایط موجود اقتصادی کشور، نسبت به به‌روزرسانی تجهیزات خود اقدام نموده‌اند، قدردانی گردد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در این رزمایش اظهار کرد: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان هماهنگ و همگام با پلیس، نیروهای امدادی و خدمات رسان در طرح زمستانی حضور دارد.

وی افزود: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان درمجموع با 300 نفر نیرو، 250 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و تجهیزات در 29 راهدارخانه و گردنه‌های مهم استان، آمادگی خود را برای طرح زمستانی استان لرستان اعلام می‌دارد.

شرفی اجرای 100 کیلومتر روکش آسفالت، 100 کیلومتر لکه‌گیری موضعی، یک هزار کیلومتر خط‌کشی، نصب 20 هزار عدد تابلو و علائم هشداری و اطلاعاتی، احداث و تکمیل دو ساختمان پلیس‌راه و ساماندهی ورودی جنوبی خرم‌آباد را به‌عنوان بخشی از عملکرد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در هشت‌ماهه امسال عنوان و ابراز امیدواری کرد با اقدامات موثر درزمینهٔ ایمنی، شاهد روند کاهشی بیشتر در تصادفات جاده‌‌ای باشیم.

سردار مهدیان‌نسب فرمانده انتظامی لرستان هم در این مراسم گفت: به لحاظ شرایط کوهستانی، طرح زمستانی در لرستان نیازمند صرف توان و ظرفیت بیشتر برای پاسخگویی به مطالبات مردم است.

وی از کاهش هشت درصدی تصادفات در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در سال جاری تصادفات فوتی 10 درصد کاهش‌یافته است که در این زمینه جزو استان‌های متوسط کشور بوده و در رتبه پانزدهم قرار داریم هرچند نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر شده است اما باید با هوشمندی و توصیه به رانندگان نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در جهت کاهش بیشتر تلفات و ارتقا رتبه استان تلاش کنیم.

این مراسم که در محل مقر فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، با رزمایش نیروها، ماشین‌آلات و تجهیزات پلیس و دستگاه‌های خدمت رسان ازجمله راهداری پایان یافت.

نظر شما