شناسهٔ خبر: 29888931 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تورهای رایگان ری گردی برگزار می شود

شهرری- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری از برگزاری تورهای رایگان ری گردی به مناسبت هفته فرهنگی ری به مدت سه روز(21 تا 23 آذرماه) خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر مصیب رحیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تورهای رایگان ری گردی از 21 تا 23 آذر ماه با هدف معرفی آثار تاریخی این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی ری برگزار می شود.
وی تصریح کرد: آثار تاریخی چشمه علی، برج طغرل، ابن بابویه، برج نقاره خانه، گنبد اینانج و آتشکده ری از جمله آثاری است که بازدیدکنندگان از آنها دیدن می کنند.
رحیم زاده عنوان کرد: 18 تا 23 آذرماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) از سوی شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به عنوان هفته فرهنگی ری نامگذاری شد و این هفته بهترین فرصت برای معرفی آثار تاریخی این منطقه به شمار می رود.
وی افزود: افراد متقاضی برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر جهت بازدید از اماکن تاریخی شهرستان ری می توانند با شماره های 33747090 و 55972118 تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وجود 198 اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و ... وجود 32 بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر 11 میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و .... که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
1970/6003

نظر شما