شناسهٔ خبر: 29888889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شیوه جدید برگزاری لیگ برتر واترپلو اعلام شد

کمیته فنی واترپلو توضیحاتی درباره شیوه جدید برگزاری بیست و هشتمین دوره لیگ برتر این رشته ورزشی را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

شیوه جدید برگزاری لیگ برتر واترپلو از زبان محبعلی محب مسئول کمیته فنی واترپلو کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه جدید برگزاری بیست و هشتمین دوره لیگ برتر واترپلو گفت: لیگ امسال در 2 گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. بر اساس تصمیم کمیته فنی واترپلو قرار بر این شد که مسابقات لیگ به صورت مجتمع و در هشت مرحله در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. شیوه مجتمع به گونه‌ای است که در هر هفته یک تیم از گروه‌های A. و B. میزبانی را برعهده می‌گیرند و با تیم‌های هم گروه اش در شهر خود دیدار می‌کند. در پایان هشت مرحله امتیاز تیم‌ها جمع شده و قهرمان اول و دوم هر گروه به صورت ضربدری برای تعیین قهرمان با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند.

او ادامه داد: در هفته اول لیگ برتر سایپا از گروه A. و دانشگاه آزاد اسلامی در گروه B. میزبانی را بر عهده داشتند و هر کدام سه بازی با هم گروه‌های خود انجام دادند البته در گروه B. نماینده اصفهان به دلیل مشکلات اقتصادی انصراف خود را اعلام کرد، اما ممکن است در ادامه اضافه شود.

محب درباره امتیازات برگزاری مجتمع مسابقات اظهار کرد: شیوه مجتمع در بسیاری از نقاط دنیا استفاده می‌شود. این روش امتیازات ویژه‌ای دارد از جمله بالابردن سطح کیفی مسابقات، صرفه جویی در هزینه تیم ها، افزایش انگیزه بازیکنان، افزایش فشار تمرینات، حضور بیشتر تماشاچیان، ایجاد انگیزه و رقابت میان تیم ها، حضور تیم‌ها در کنار یکدیگر در یک روز و افزایش تعاملات بین آن‌ها از جمله امتیازات این شیوه است.

مسئول کمیته فنی واترپلو درباره تیم‌های حاضر در لیگ برتر تصریح کرد: برای حضور تیم‌ها در لیگ برتر سال جاری تلاش و مذاکرات بسیار زیادی صورت گرفت تا در نهایت موفق شدیم هشت تیم را برای حضور در لیگ برتر آماده کنیم.

او درباره حضور جوانان و نوجوانان در تیم‌های لیگ برتری بیان کرد: بسیاری از تیم‌ها با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و نتوانسته اند از ملی پوشان و یا بازیکنان بزرگسال استفاده کنند. برای مثال تیم زنجان در ترکیب خود از جوانان و نوجوانان استفاده می‌کند و گچسارانی‌ها نیز ترجیح داده اند از بازیکنان بومی بهره بگیرند البته شجاعت و جرأت آن‌ها قابل تحسین است. این بازیکنان جوان و نوجوان در کنار بزرگسالان رشد خواهند کرد و نتیجه آن را می‌توان در سال‌های آینده دید.

محب درباره تاثیرات مدال‌های اخیر تیم‌های ملی واترپلو خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر واترپلو دو مدال کسب کرد. یکی مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا و دیگری مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا. این مدال‌ها تاثیرات بسیار خوب و مثبتی در رشته واترپلو داشته است. دعوت کره جنوبی از تیم ملی واترپلو ایران برای برگزاری اردوی مشترک یکی از نتایج کسب همین مدال هاست. امیدوارم با بهبود شرایط ما نیز بتوانیم از قهرمانان آسیا دعوت کنیم و اردو‌های مشترک را با آن‌ها در تهران برگزار کنیم.

مسئول کمیته فنی واترپلو درباره اعلام نتیجه میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان در واترپلو خاطر نشان کرد: ما هم مانند کشور‌های دیگر برای این میزبانی درخواست داده ایم. تا دو هفته آینده نتیجه اعلام می‌شود. اگر میزبانی ایران قبول شود اتفاق بسیار بزرگی است. البته این اتفاق کمی دشوار است، چون کشور‌هایی مانند قزاقستان و امریکا نیز درخواست میزبانی کرده اند.

انتهای پیام/

اظهارات محب درباره وضعیت واترپلو

نظر شما