شناسهٔ خبر: 29888698 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

كتاب «ابعاد، شاخص‌ها و نشانگرهای عملکردی خُرد در آموزش عالی» منتشر شد

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف كتاب «ابعاد، شاخص‌ها و نشانگرهای عملکردی خُرد در آموزش عالی» منتشر کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، كتاب «ابعاد، شاخص‌ها و نشانگرهای عملکردی خُرد در آموزش عالی» توسط حمیدرضا قمی؛ مدرس دانشگاه افسری امام علی(ع)، مرتضی رحمانی، استاد دانشگاه علم و فرهنگ و مرتضی خاکزار بفروئی، مدرس دانشگاه علم و فرهنگ و عضو هیات علمی پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف تالیف شده است.
 
«ابعاد، شاخص‌ها و نشانگرهای عملکردی خُرد در آموزش عالی» حاصل بررسی منابع منتشر شده در رابطه با ارزیابی عملکرد حوزه آموزش عالی، بازبینه ‌های ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها و احصاء نظرات خبرگان است. مولف؛ هدف اصلی از ارائه این کتاب را تهیه مجموعه‌ای از شاخص‌های ارزیابی کارایی عملکرد برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذکر کرده است. شاخص هایی که بتواند در پژوهش‌های سازمانی، مورد استفاده کارشناسان و محققان این حوزه قرار گیرد.
 
این اثر در چهار فصل تدوین شده است. فصل نخست، به مروری بر مفاهیم و اصطلاحات در ارزیابی عملکرد پرداخته و ضمن توصیف مهم‌ترین اصطلاحات در حوزه ارزیابی عملکرد، مرور مختصری بر روش‌های ارزیابی عملکرد در دانشگاه‌ها داشته و توضیحات نسبتاً مبسوطی در رابطه با ماهیت و چگونگی احصاء شاخص‌های ارزیابی عملکرد داده است.
 
در فصل دوم این کتاب، ابعاد و شاخص‌های ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها، در حوزه زیرساختی ارائه شده است و در فصل سوم، ابعاد و شاخص‌های ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه مدیریتی دانشگاه ارائه شده است.
 
نویسنده در فصل چهارم نیز مجموعه ابعاد و شاخص‌های حوزه کارکردی را مورد بررسی قرار داده است.

نظر شما