شناسهٔ خبر: 29888636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

پایان مرحله دوم اعزام راهیان نور دانش آموزی

محمود عباسی با اشاه به اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سپاه انصار المهدی (عج) استان صورت گرفت، ابراز داشت: این همکاری حاصل هدف مشترک دو ارگان یعنی آشنایی دانش آموزان با دلاوری ها و ایثارگری های نسل طلایی انقلاب بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان طی خبری اعلام کرد: کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی استان زنجان در سال جاری با اعزام بیش از دو هزار و هشتصد نفر از دانش آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی غرب کشور در زنجان به کار خود درطی دو مرحله از اعزام ها پایان داد.
 محمود عباسی با اشاه به اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سپاه انصار المهدی (عج) استان صورت گرفت، ابراز داشت: این همکاری حاصل هدف مشترک دو ارگان یعنی آشنایی دانش آموزان با دلاوری ها و ایثارگری های نسل طلایی انقلاب بود.

وی تصریح کرد: این اعزام ها طی دو مرحله از 21 مهر ماه سال جاری آغاز و تا یکم آذر ماه به طول انجامید که صرفا برای دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوره دوم استان بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از اعزام 35 دستگاه اتوبوس در بخش خواهران و 25 دستگاه اتوبوس در بخش براردان به مناطق عملیاتی غرب کشور ، استان کرمانشاه خبرداد و گفت: در مجموع 60 دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر و پسر از مدارس متوسطه دوره دوم و پایه‌های دهم ویازدهم از نواحی و مناطق چهارده گانه استان زنجان به این مناطق اعزام شدند.

عباسی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در سال جاری نسبت زمان مشابه سال گذشته بسیار پربارتر بوده افزود : این استقبال پرشور حاصل تلاش تمامی عوامل اجرایی دخیل در اردو از جمله معاونان پرورشی و کارشناسان ادارات، عوامل اجرایی مدارس، روحانیون، راویان دفاع مقدس، عوامل اجرایی سپاه، عوامل پشتیبانی، امنیتی و درمانی که در طول مسیر کاروان‌های راهیان نور دانش آموزان را همراهی کردند می باشد.

وی مهم‌ترین برنامه‌های تاثیر گذار اردو‌های راهیان نور دانش آموزی را برگزاری نمایش میدانی شبانه و حضور در منطقه عملیاتی مرصاد و مزار شهدای گمنام طاق بستان عنوان کرد وافزود: این برنامه‌ها با این رویکرد پیش بینی شده است که دانش آموزان جنگ تحمیلی را با تمامی ابعادش درک نمایند و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های شهدا در این مناطق عملیاتی برای این قشر که آن دوران را درک ننموده اند با وضوح بیشتری آشکار گردد.

این مقام مسئول درادامه صحبت های خود با گریزی به حضور نیروهای رزمنده زنجان بویژه دانش آموزان بیان داشت : حضور پر شور و ثبت نام دانش آموزان در این اردوی معنوی خاطرات حضور دانش آموزان دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی و رشادت های آنان را تداعی دوباره می نماید که هم به تحصیل علم می پرداختند و هم در جبهه های جنگ حضور مداوم داشتند.

وی در ادامه مدت زمان حضور دانش آموزان در این مناطق را دو روز اعلام کرد و افزود : دانش آموزان طی دو روز از مناطق عملیاتی تنگه مرصاد ، مزار شهدای گمنام طاق بستان ، موزه دفاع مقدس کرمانشاه ،  بناهای تاریخی طاق بستان و همچنین نمایش رزم شبانه که باز نمایی از اتفاقات دوران جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه می باشد ، بازدید نمودند که این برنامه ریزی حاصل نظرسنجی از دانش آموزانی بود که در سال های گذشته در این مناطق حضور داشته اند.

عباسی با اشاره به اینکه برگزار‌ی مسابقات فرهنگی، دل نوشته برای جشنواره، رهاورد سرزمین نور واحکام شرعی از دیگر برنامه‌های اردوی راهیان نور دانش آموزی بود تصریح کرد: در این دوره از اعزام راهیان نور دانش آموزی، تلاش شد با برگزاری برنامه‌های متنوع دستاورد حاصل از این اردوی معنوی بیش از پیش به چشم بیاید و یادگاری ماندگار در ذهن و خاطرات دانش آموزان شکل بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان از تمامی عوامل و دست اندر کاران این برنامه عظیم فرهنگی و تربیتی هر دو دستگاه اجرایی ، مدیر کل اداره آموزش و پرورش و فرماندهی سپاه استان قدردانی کرد وافزود: حضور برخی از روسای و معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش و  فرماندهان سپاه نواحی و مناطق استان  موجب دلگرمی دست اندر کاران راهیان نور و دانش آموزان اعزامی در این مناطق شد و امید آن است که این همکاری تنگاتنگ و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی در مرحله سوم و چهارم اعزام های دانش آموزی به اردوی جنوب در ماه های بهمن و اسفند نیز همچنان مستدام باشد.

 

نظر شما