شناسهٔ خبر: 29888549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تداوم حمله سعودي‌ها به يمن با مديريت آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رئيس کميته عالي انقلاب يمن گفت، اظهارات وزير خارجه آمريکا نشان مي‌دهد حمله ائتلاف سعودي به يمن تحت فرماندهي واشنگتن انجام مي‌شود.
به گزارش پارس‌تودي؛ «محمدعلي الحوثي» در توئيتي با اشاره به اينکه سخنان مايک پمپئو اين روزها تندتر از اظهارات «جيمز ماتيس» وزير دفاع آمريکاست، افزود، اين سخنان بيانگر مخالفت وي با صلح در يمن و تداوم بحران در اين کشور است.
محمدعلي الحوثي همچنين سخنان پمپئو را نشانه اختلاف ميان دو وزارتخانه خارجه و دفاع آمريکا خواند و گفت، اين اختلافات مي‌تواند نوعي پيشي گرفتن آنها براي دريافت پول از عربستان و امارات باشد.
«مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا پيشتر در گفت و گو با "بي‌ بي‌ سي" مدعي شد، ايران عامل ويراني و گرسنگي در يمن است، درحالي که عربستان ميليون‌ها دلار براي کاهش اين مخاطرات هزينه کرده است. رژيم سعودي از متحدان اصلي آمريکا در منطقه خاورميانه (غرب آسيا) است.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن با حضور طرف‌هاي يمني و به رياست «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور يمن از 6 دسامبر جاري در استکهلم سوئد به مدت يک هفته آغاز شده است.
همزمان با ادامه گفت وگوهاي سياسي يمني- يمني در سوئد و ارائه طرح اقتصادي هيات اعزامي يمن براي کاستن از رنج مردم اين کشور و متوقف شدن حملات هوايي مقابل توقف حملات موشکي يمني‌ها به اهداف متجاوزان سعودي- اماراتي؛ سعودي‌ها به کشتار يمني‌ها در الحديده ادامه مي‌دهند.
در تازه‌ترين جنايت‌هاي رژيم سعودي 6 غيرنظامي يمني از جمله چند کودک در بمباران الربصه در الحديده به شهادت رسيدند. 4 ماهيگير يمني هم درحمله جنگنده‌هاي سعودي به سواحل الحديده به شهادت رسيدند. از ابتداي جنگ يمن تاکنون دست‌کم 252 ماهيگير يمني به دست سعودي‌ها شهيد شده‌اند.
در همين حال؛ از زمان آغاز مذاکرات صلح يمن در سوئد، نه فقط حملات سعودي‌ها و متحدان آنها به يمن کاهش نيافته، بلکه تشديد نيز شده است.
اين دور از مذاکرات ابتدا قرار بود، ششم سپتامبر در ژنو سوئيس برگزار شود، اما با کارشکني سعودي و امارات به تعويق افتاد.
گفت‌وگوهاي سياسي براي حل بحران يمن تاکنون بارها به دليل کارشکني عربستان سعودي ومتحدانش با شکست روبه‌رو شده است.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 به يمن حمله و سپس اين کشور فقير عربي را محاصره زميني، دريايي و هوايي کرده است.
جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
کليدواژه آمريکا يمن محمد علي الحوثي

نظر شما