شناسهٔ خبر: 29887853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش علوم پزشکی لرستان به ماجرای خریدهای دانشگاه؛ هم تائید و هم رد حرف معاون استاندار

R41450/P1361/S6,72/CT7

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به صبحت‌های معاون استاندار مبنی بر شیوه خرید کالاهای تولید داخل و سنتی بودن مدل خرید نیازهای این دانشگاه واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، جلسه ستاد تنظیم بازار استان پانزدهم آذرماه امسال در دفتر معاون امور اقتصادی استاندار لرستان برگزار شد تا با حضور مسئولان مربوطه مباحث این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در این جلسه گودرز امیری معاون امور اقتصادی استاندار لرستان تاکید کرد که بر اساس قانون کسب و کار و به منظور ایجاد رقابت سالم برای افزایش کیفیت و تقویت سرمایه گذاران داخلی کشور، نهادهای خریدار به ویژه دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند تمام محصولاتی که نیاز دارند را از طریق سیستم الکترونیکی آگهی کنند تا با یک رقابت آزاد، افرادی که محصول را عرضه می‌کنند در مناقصه یا مذایده شرکت و محصولشان را عرضه کنند.

ضرب الاجل معاون استاندار به علوم پزشکی

وی گفت: یک اشکالی که اکنون به دانشگاه علوم پزشکی لرستان وارد است این است که هنوز خریدهایش به صورت سنتی انجام و این کار را به صورت دستی مناقصه صورت می‌گیرد سپس تاکید کرد که از روز شنبه 17 آذر ماه تمامی آگهی‌های خرید دانشگاه علوم پزشکی لرستان باید از طریق سیستم الکترونیک باشد. سیستمی که دسترسی آن برای همه تولید کنندگان داخل کشور امکان پذیر باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: اینکه چرا دانشگاه علوم پزشکی تاکنون این قانون را اجرا نکرده است باید سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بررسی و برخورد قانونی کرده و نتیجه را به ما اعلام کنند.

امیری عنوان کرد: در قانون برنامه ششم به صراحت لحاظ شده که همه ما باید از طریق سیستم الکترونیک معاملات را انجام دهیم و در شرایط مساوی اولویت با عرضه کننده استانی است بنابراین اینکه الزام کنیم دستگاههای اجرایی حتما از تولیدکننده استان خریداری کنند قانونی نیست اما در شرایط برابر اولویت با عرضه کننده استانی است.

واکنش علوم پزشکی به معاون استاندار

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به صحبت‌های مطرح شده معاون امور اقتصادی استاندار لرستان واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خریداری کالای تولید داخل استان یکی از راهکارهای مهم است که به رشد و پویایی صنعت و اقتصاد آن کمک می‌کند. به نظر می‌رسد همانند مردم، نقش دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق این مهم بی‌بدیل است.

وی افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی استان که تامین سلامت مردم را بر عهده دارد نیز خود را در این راه مکلف می‌داند و تا کنون نیز بخش اعظمی از تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت‌های تولیدی داخل استان خریداری کرده و می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد چگونگی خرید تولیدات داخلی استان با توجه به سخنان معاون امور اقتصادی استاندار عنوان کرد: خریداری کالای داخل استانی همان گونه که معاون استاندار در این خبر به آن اذعان داشته‌اند یک اولویت است و نه یک دستور اکید! یعنی این که در شرایط قیمت و کیفیت مساوی اولویت با کالاهای داخل استان است.

اجرایی شدن سیستم یکپارچه الکترونیک در علوم پزشکی تا چند روز آینده

وی بیان کرد: هر چند این موضوع سال‌هاست با تاکید و تصویب هیئت رئیسه دانشگاه در دستور کار قرار دارد و حداقل در بخش تامین تجهیزات این چنین بوده و هم چنان خواهد بود.

ساکی در رابطه با آگهی‌های خرید دانشگاه که باید از طریق سیستم الکترونیکی که دسترسی آن برای همه تولید کنندگان داخل کشور امکان پذیر باشد نیز گفت: تمامی خریدهایی که از طریق ستاد و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خریداری می‌شود از طریق سیستم الکترونیک بوده و در شش ماه اخیر این موضوع به همین منوال بوده است اما متذکر می‌شوم که در بخش محیطی خریدها هنوز به صورت صد در صد الکترونیک انجام نمی‌شود که دلیل آن در حال آموزش بودن نیروهای محیطی برای تسلط بیشتر روی سیستم خریداری است.

وی تصریح کرد: البته ظرف چند روز آینده سیستم یکپارچه الکترونیک برای خریدهای دانشگاه به صورت صد در صد اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ن

نظر شما