شناسهٔ خبر: 29887374 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

برگزاری مراسم تقدیر از صادر کنندگان نمونه تهران با حضور وزیر صمت/رحمانی: صادرات به کشورهای منطقه باید به 10 درصد افزایش یابد/ با واگذاری امور به مردم تاثیر روابط سیاسی در اقتصاد کم می شود

مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران صبح امروز با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت برگزار شد. رضا رحمانی در این مراسم تاکید کرد که صادرت ایران به کشور های منطقه باید به ده درصد افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا،رحمانی با بیان اینکه کل واردات کشورهای همسایه ایران، 570 میلیارد دلار است افزود: فقط سه درصد از کل این میزان واردات، از بازار کشورمان تامین می شود و با توجه به ظرفیتهای صادراتی ، می تواند به 10 درصد افزایش یابد .

رحمانی اضافه کرد : دستیابی به سهم 10درصدی صادراتی ما به کشورهای منطقه معادل صادرات غیر نفتی است و در این زمینه اگر کار را به مردم واگذار کنیم تاثیر روابط سیاسی در روابط اقتصادی هم کمتر می شود و کشورهای همسایه امسال جزو اولویت های ماست.

وی ازتصویب پیوستن ایران به مجمع اقتصادی اوراسیا در دولت خبر داد و افزود : لایجه این اقدام با قید فوریت به مجلس تقدیم شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد : دولت و مجلس با یکدیگر هماهنگ هستند و مجلس در این زمینه اعلام کرده که آماده تصویب هر قانونی است.
رحمانی با تاکید بر لزوم ایجاد توازن بین صادرات و تنظیم بازار داخلی افزود : با وجود ظرفیتهای کم نظیر و خالی صادراتی ،باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات به کشورهای همجوار بهره بگیریم .

وی ادامه داد : همچنین در بخشهایی که صادرات خام و نیمه خام صورت می گیرد، ظرفیتهایی برای ایجاد زنجیره تولید و ارزش افزوده و اشتغال بیشتر ایجاد کنیم .

رحمانی در ادامه تصریح کرد : شکوفایی هر صنعتی، به 2 بال نیاز دارد؛ نخست فناوری و دوم صادرات؛ اگر اقتصاد ما بخواهد شکوفا شود، موتور پیشران آن، صادرات است.

به گفته وی ،کمی کردن اهداف صادراتی از رویکردهایی است که می تواند به افزایش صادرات کمک کند .

گفتنی است در پایان مراسم از صادر کنندگان نمونه استان تهران با حضور وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و نمایندگان و فعالان بخش خصوصی تقدیر شد .

نظر شما