شناسهٔ خبر: 29887345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از برند برنج ارگانیک در مازندران

خبرگزاری صداوسیما

گواهینامه و برند بین المللی برنج ارگانیک طارم هاشمی امروز در ساری رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران امروز 19 آذر در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک در شهرستان ساری با بیان اینکه سه  آسیب جدی فرسایش، آلودگی زیست محیطی و تغییر کاربری در مازندران در حال انجام است گفت: شعار امسال روز جهانی خاک پیش به سوی رفع آلوگی خاک اعلام شده است.
شهیدی فر با بیان اینکه شخم های برگردان آسیب جدی به خاک وارد کرده و کشاورزی سنتی به همراه فناوری های نوین با عنوان کشاورزی حافظتی برای حفظ خاک و کاهش فرسایش آن در حال اجرا بوده، با تاکید بر جدی گرفته شدن موضوع کشاورزی شهری افزود: الگوهای متفاوتی برای کشت گلخانه ای وجود داشته که از کمترین زمین ها در منازل مسکونی استفاده بهینه می شود.
سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران نیز در این همایش گفت: محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران توانستند گواهی بین المللی برنج ارگانیک را کسب کرده و استفاده از شبدر برسیم به عنوان کود سبز نیز یکی دیگر از دستاوردها در حوزه محصولات ارگانیک است.
محمودرضا رمضان پور افزود: 14 تا 20 آذر برنامه های گرامیداشت خاک برگزار می شود.
معاون نظارت و پایش محیط زیست مازندران هم، خاک را بستر زندگی و عنصر اصلی حیات معرفی کرد و گفت: با مشارکت آحاد مردم و دستگاه های اجرایی می توان به اصل حفاظت از خاک دست یافت.
محمود علی رکنی با اشاره به حفظ کیفیت خاک به عنوان یک اولویت افزود: 2 میلیون و 600 هزار میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مازندران مورد استفاده قرار گرفته و بایستی در حوزه مدیریت یکپارچه آب، خاک و هوا برنامه ریزی دقیقی انجام شود.
معاون نظارت و پایش محیط زیست مازندران استفاده بهینه از فاضلاب های انسانی و صنعتی در قالب مدیریت یکپارچه آب و پساب را ضروری دانست و گفت: کشاورزی ارگانیک موجب رسیدن به امنیت غذایی می شود.
در پایان این همایش گواهینامه و برند بین المللی برنج ارگانیک طارم هاشمی با عنوان بیوسان گواه و نیز با همکاری مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران رونمایی شد.

نظر شما