شناسهٔ خبر: 29887037 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار می شود

هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ۲۱ تا ۲۳ آذرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، دکترمحمدتقی جغتایی با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: کنگره علوم اعصاب یکی از بزرگترین رویدادهای علمی – تخصصی سالانه در حوزه علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی در سطح ملی و در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

وی افزود: در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی بیش از یکهزار و پانصد تن از دانشجویان، اساتید، محققان و متخصصان رشته های علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی از جمله در رشته های پزشکی، روانشناسی، روانپزشکی، مهندسی و علوم انسانی شرکت دارند.

وی هدف از برپایی سالانه  کنگره  علوم اعصاب را استفاده از دانش این رشته برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و همچنین ارتقای توانایی های شناختی آحاد مردم به منظور «سلامت مغز» عنوان کرد و گفت: در هفتمین رویداد علمی و تخصصی علوم اعصاب پایه و بالینی، شماری از متخصصان و اساتید صاحبنظر در این رشته از کشورهای مختلف از جمله از آلمان، انگلیس، آمریکا، چین، فرانسه و سوئد نیز شرکت دارند.

به گفته رئیس هفتمین کنگره علوم اعصاب در این رویداد علمی همچین از نفرات برتر مسابقات دانش آموزی مغز و شناخت و کارسوق های شناختی و نیز محققان دارای بیشترین فعالیت های پژوهشی در حوزه های علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی ، تقدیر بعمل می آید.

جغتایی با اشاره به اینکه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی بواسطه فعالیت های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی درمیان سایر رشته های در حال گسترش است ، خاطر نشان کرد: در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ، آخرین یافته های تحقیقاتی این رشته در سطح ملی و بین المللی در اختیار محققان ، دانشجویان و اساتید داخلی قرار می گیرد و فرصتی برای بستر سازی زمینه های توسعه و ترویج مراکز علوم اعصاب در سطح مراکز تحقیقاتی و توسعه این رشته در دانشگاه ها است.

رئیس هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه توسعه فعالیت های بالینی، تحقیقاتی و آموزشی در حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی برای عمومی شدن دانش علوم اعصاب  به عنوان یک هدف و سیاست در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: به همین منظور ایجاد «انستیتو های مغز»  در سطح کشور یک نیاز اساسی برای معرفی دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی و ارایه خدمات در جامعه محسوب می شود تا با فعالیت چنین مراکزی فعالیت های پژوهشی و بالینی و آموزشی هرچه بیشتر توسعه یابد.

نظر شما