شناسهٔ خبر: 29886943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزینه های بیمه سلامت 10 درصد کاهش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: به دنبال اجرای سیاست مدیریت منابع و مصارف در سالجاری، تمامی مراکز دولتی و خصوصی 10 درصد هزینه های خود را نسبت به هفت ماهه سال گذشته کاهش دادند.

صاحب‌خبر -

سعید فرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سقف خدمات بیمه سلامت با هدف پیشگیری از افزایش هزینه های غیرضروری و به روز کردن پرداخت مطالبات کاهش یافت و در این راستا شاهد کاهش میزان مراجعات غیرضروری بودیم.
وی اضافه کرد: میزان مراجعه به مراکز خصوصی و دولتی در یکساله 96، حدود پنج میلیون تن بوده که این آمار در نیمه نخست سالجاری به 2 میلیون تن کاهش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: بار مراجعات شهروندان به مراکز درمانی خصوصی و دولتی در نیمه نخست سالجاری 15 درصد کاهش یافته است.
فرجی بیان کرد: 100 درصد بدهی بیمه سلامت این استان تا مرداد ماه تسویه شده و تا مرداد امسال نیز 70 درصد پرداخت شده است.
وی یادآوری کرد: بخشی از طلب سال گذشته مراکز دولتی و خصوصی باقی مانده است اما طلب داورخانه ها با توجه به اهمیت تامین دارو تسویه شد.
مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: بیمه سلامت 800 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی و 100 میلیارد ریال به مراکز خصوصی بدهکار است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت که از 15 آذر آغاز شده و به مدت یکماه ادامه دارد، گفت: محورهای این رویداد شامل آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه‌ای، قوانین و مقررات و فرآیندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت است.
فرجی بیان کرد: در حوزه آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، برای ارتقای پزشک سلامت و تقویت آن به ویژه در روستاها برنامه هایی مد نظر است.
وی اضافه کرد: برای پوشش بیمه ای درصدد این هستیم که شهروندان حداقل از یک بیمه درمان پایه ای برخوردار باشند و هدف بیمه این است که افراد با پرداخت هزینه ای موجب پویای این صنعت شوند.
مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: برخی شهروندان دارای چندین بیمه هستند که این وضعیت موجب مخدوش و غیرشفاف شدن آمار بیمه شدگان شده است.
فرجی افزود: شمار بیمه شدگان این استان بیش از جمعیت همدان بود که با اجرای قانون رفع همپوشاینی بخشی از این مشکل رفع شد.
وی درباره حوزه کاربرد فناوری اطلاعات توضیح داد: با توجه به وضعیت زیرساخت های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت درصدد فراهم کردن ارجاع الکترونیکی روستائیان هستیم.
58 درصد مردم استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
7526/2090

نظر شما