شناسهٔ خبر: 29885830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عادل عبدالمهدی:

اجازه نمی‌دهیم از عراق برای حمله به دیگر کشورها استفاده شود

نخست وزیر عراق تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد عراق تبدیل به پایگاه و یا گذرگاه تروریستها شود یا از آن برای حمله به دیگر کشورها استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عراق نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به سخنرانی خود به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی نهایی بر گروه تروریستی داعش در این کشور گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد عراق تبدیل به پایگاه و یا گذرگاه تروریستها شود یا از آن برای حمله به دیگر کشورها استفاده شود.

وی در ادامه افزود: تمام جهانیان دیدند که تروریسم در عراق از بین رفت و ما نخستین و بزرگترین پیروزی را علیه تروریسم و داعش رقم زدیم. سخنان تفرقه انگیز و طایفه ای از بین رفت و ما وحدت میان گروه های عراقی را بار دیگر نشان دادیم.

عبدالمهدی تاکید کرد: عراق خاک خود را بازپس گرفت و مردم این کشور اراده و کرامتشان را. ما به همه اعلام کردیم که با تروریسم و تندروی و استبداد مخالف هستیم. سالهای سرکوب و دیکتاتوری و تبعیض باعث شد تا عراق امنیت و ثبات خود را از دست بدهد و زمان آن فرارسیده که اشتباهات گذشته را پشت سر بگذاریم و درهای امید را باز کنیم.

وی افزود: باید روند بازسازی مناطق مختلف عراق انجام شود چرا که مردم فداکاری های زیادی برای آزادسازی کشور طی سالهای گذشته کردند و امروزه از سوء خدمات رسانی رنج می برند. عراق از این تجربه تلخ و جنگ های خارجی و داخلی و مبارزه با تروریسم بیرون آمد. ما امروزه بیش از پیش اعتقاد به هم زیستی مسالمت آمیز با کشورهای همسایه و دوست داریم و دست خود را برای ساختن آینده ای باثبات برای تمام ملتها دراز می کنیم. پیام ما به برادران و همسایگانمان در کشورهای عربی و کشورهای منطقه این است که امنیت و سرنوشت ما یکی است و هیچ جایگزینی برای همکاری وجود ندارد.

نظر شما