شناسهٔ خبر: 29885692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خسارت میلیاردی سیلاب به اراضی کشاورزی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از خسارت میلیاردی سیلاب اخیر به اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول روز دوشنبه در جریان بازدید مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان از خسارت های سیل در این شهرستان گفت: سیل اخیر خسارت های زیادی به محصولات، زیرساخت ها و تاسیسات کشاورزی دزفول وارد کرده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار هکتار از مزارع کشاورزی دزفول دچار خسارت شده اند، افزود: تگرگ به محصولات تک برگ و صیفی مانند کاهو، فلفل دلمه ای، کاهو سالادی و سبزیجات خسارت زده، به طوریکه 90 درصد محصولات به مرحله برداشت نرسیده اند.

زارعی خسارت سیلاب اخیر به بخش کشاورزی را افزون بر 2 هزارو 300 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه صیفی جات بیمه نیستند، اظهار داشت: زمین های کشاورزی بر اثر سیلاب دچار فرسایش آبی شده اند و باید بازسازی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان خواست برای جبران این خسارت ها با کشاورزان مساعدت کند.

محمد آلاله، رییس صندوق بیمه کشاورزی خوزستان در این بازدید گفت: طبق قانون برنامه و بودجه سهم دولت از بیمه محصولات کشاورزی 54 درصد است.

وی تصریح کرد: پارسال صندوق بیمه می بایست یکهزارو 100 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خوزستان پرداخت می کرد در حالی که فقط 250 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

عباس پاپی زاده، نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: دولت پارسال یکهزار و 500 میلیارد ریال به صندوق بیمه کشاورزی کشور اختصاص داده بود که با تلاش نمایندگان این اعتبار به 20 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی خواستار تهیه گزارش کاملی از خسارت های کشاورزان دزفول شد و بیان کرد: باید توجه ویژه ای به کشاورزان خسارت دیده شود.

پاپی زاده افزود: تکمیل پل جدید ماهور برنجی دزفول نیازمند 13 میلیارد ریال اعتبار بود، ولی با توجه به خسارت های وارد شده از طریق سیلاب اکنون برای تکمیل 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیمانکار این طرح توانایی تکمیل این پل را نداشت لذا قرارداد وی لغو و دوباره در مرحله مناقصه قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

باران به زمین های کشاورزی خسارت زد

نظر شما