شناسهٔ خبر: 29885582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان اعلام کرد:

خیز بنادر هرمزگان برای میلیون‌ها سفر دریایی بدون سانحه در نوروز ۹۸

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نخستین نشست ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۸ از آماده سازی بنادر مسافری و ناوگان دریایی این استان برای پشتیبانی از میلیون سفر دریایی بدون سانحه در تعطیلات پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در این نشست با بیان این که ظرفیت های گردشگری دریایی بسیار زیادی در استان هرمزگان وجود دارد، اظهار داشت: هر چند همه ساله میلیون ها سفر دریایی بدون سانحه در استان هرمزگان را شاهد هستیم اما به نسبت ظرفیت ها و جاذبه های بسیاری که وجود دارد، باید تلاش کنیم مردم از نعمت خدادادی دریا بهره بیشتری ببرند.

وی با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل طرح های عمرانی بنادر مسافری و اسکله های گردشگری تصریح کرد: آزادسازی مسیر ورودی بندر شهید حقانی و احداث سایبان های جدید در این بندر برای رفاه بیشتر مسافران و تسهیل جریان ترافیکی آنها در دستور کار قرار دارد.

عفیفی پور بیان کرد: همچنین برای نخستین بار، امسال طرح شماره گذاری بلیت ها به تفکیک مسیرهای دریایی قشم و هرمز برای نظم بخشی بیشتر و کاهش ازدحام و مديريت تردد در این بندر عملیاتی می‌شود.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر رفع ایرادات بنادر غیرملکی سازمان بنادر همچون چارک، آفتاب، پهل، لافت و ... تا پیش از شروع طرح نوروزی در نیمه اسفندماه تأکید کرد.

اتمام حجت با شناورهای تفریحی سنتی
وی با بیان اینکه آموزش موثر به خدمه و بازرسی از شناورهای مسافری و تفریحی به صورت مستمر در طول سال انجام می شود، گفت: نوسازی شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی از جمله رویکردهایی که امسال به صورت جدی آن را دنبال می کنیم و امیدواریم تا پایان سال شناورهای طرح پیشنهادی تعاونی ها وارد فاز عملیاتی شود.

عفیفی پور از مدیران بنادر مسافری و گردشگری این استان خواست تا با مالکان شناورهای تفریحی برای تشکیل تعاونی و نوسازی ناوگان از محل تسهیلات ارزان قیمت سازمان بنادر اتمام حجت کنند.

انجام سفرهای دریایی شبانه با شناورهای استاندارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در بحث انجام سفرهای دریایی شبانه به جزایر محدودیتی وجود ندارد، گفت: تنها شرط این کار استفاده از شناورهای استاندارد دارای گواهینامه های لازم از سازمان بنادر در زمینه مباحث فنی و ایمنی است و ترددها نیز باید با رعایت دقیق ضوابط ایمنی و از مبادی و مقاصد مجاز صورت گیرد.  

وی خاطرنشان کرد: جزیره لارک به عنوان بخشی از مثلث گردشگری دریایی جزایر واقع در آب های ساحلی مرکز استان هرمزگان است؛ بر همین اساس، لایروبی این بندر توسط سازمان بنادر انجام شده و برنامه منظم سفر دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به این جزیره به عنوان تنها مسیر مجاز نیز برقرار شده است.

نظارت بر کلوب های ساحلی شدت می گیرد
عفیفی پور در خصوص ساماندهی کلوب های تفریحی ساحلي نیز خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه استانداری مسئولیت اصلی این کلوب ها بر عهده اداره کل میراث فرهنگی است و اداره بندر وظایف حاکمیتی همچون ساماندهی، ثبت جت اسکی ها و نظارت بر ترددهای دریایی آنها را بر عهده دارد. بر همین اساس، از امسال نظارت بر فعالیت کلوب های تفریحات دریایی در سواحل استان شدت می گیرد.

لزوم آمادگی بنادر برای تعطیلات نیمه دوم بهمن
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: علاوه بر تعطیلات نوروزی که به عنوان روزهای اوج سفرهای دریایی محسوب می شود، بنادر مسافری و ناوگان دریایی باید تمهیدات لازم برای تعطیلات نیمه دوم بهمن نیز بیندیشند و از آمادگی کامل برخوردار باشند.

شایان ذکر است، در ابتدای این نشست اسماعیل مکی زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ارایه گزارشی از کارنامه طرح تسهیل سفرهای دریایی پرداخت و اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی بنادر و ناوگان دریایی برای نوروز ۹۸ را نیز تشریح کرد.

مدیران بنادر تابعه نیز عملکرد خود در همین رابطه ارائه نمودند و چالش‌ها و پیشنهادهای مربوط به حوزه کاری خود را نیز مطرح کردند.  

 

نظر شما