شناسهٔ خبر: 29885559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جنگ قرمز و زرد در آخر هفته جذاب لیگ برتر

8 فرمول برای تعیین قهرمان نیم فصل

3 بازی حساس تعیین کننده قهرمان نیم فصل لیگ برتر هجدهم خواهد بود؛ جایی که به نظر می رسد سپاهان برای رسیدن به این عنوان شانس بیشتری نسبت به پدیده و پرسپولیس داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، تساوی در مسابقه موسوم به ال کلاسیکوی فوتبال ایران میان سپاهان و پرسپولیس تب تعیین قهرمانی نیم فصل لیگ هجدهم را همچنان داغ نگه داشت و حالا همه در انتظار 3 بازی پایانی سپاهان، پدیده و پرسپولیس در نیم فصل اول هستند تا صدرنشین این رقابت ها در پایان هفته پانزدهم لیگ برتر مشخص شود.


در جدول رده بندی لیگ برتر در حال حاضر سپاهان و پدیده 30 امتیازی هستند و به لطف تفاضل گل بهتر شاگردان امیر قلعه نویی در صدر قرار گرفتند و پرسپولیس با 28 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. با توجه به اینکه فقط یک مسابقه تا پایان نیم فصل باقی مانده تیم های دیگر شانسی برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل ندارند و جنگ اصلی در بازی های پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش رو میان 3 تیم بالانشین خواهد بود.

 


در این بازی ها، پدیده دیدار معوقه اش با استقلال را روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی انجام خواهد داد، پرسپولیس در خانه با پارس جنوبی جم دیدار می کند و سپاهان در اهواز میهمان استقلال خوزستان است. در بین 3 تیم بالانشین روی کاغذ شانس سپاهان برای برتری مقابل استقلال خوزستان و قهرمانی در نیم فصل بیشتر است، اما پدیده و پرسپولیس نیز بدون تردید از 3 امتیاز دیدارهای آینده به راحتی نمی گذرند.


پدیده مشهد با وجود مشکلات پرتعداد امسال یکی از بهترین تیم های لیگ برتر بوده است. شاگردان یحیی گل محمدی در این فصل نشان دادند پتانسیل برتری مقابل هر تیمی را دارند و صدرنشینی شان در هفته های متوالی اتفاقی نبوده است. آنها اگرچه در دو هفته گذشته مقابل سپاهان شکست خوردند و مقابل ماشین سازی در مشهد متوقف شدند اما برای بازی با استقلال انگیزه زیادی دارند. از شانس بد گل محمدی البته تیمش در مقطعی به استقلال برخورد می کند که 3 برد متوالی به دست آورده و شرایط خوبی دارد. شفر و شاگردانش خوب می دانند که برد خانگی مقابل پدیده می تواند آنها را در شرایط بسیار خوبی در جدول قرار دهد و به همین خاطر سخت به حریف روز پنجشنبه شان باج می دهند.


در دیگر مسابقه حساس در تعیین سرنوشت قهرمان نیم فصل پرسپولیس مقابل پارس جنوبی جم قرار می گیرد. سرخپوشان پایتخت در هفته های گذشته با وجود همه محدودیت ها و خستگی ها توانسته اند نتایج خوبی بگیرند و خود را در بالای جدول حفظ کنند. از این رو آنها می خواهند با روحیه ای خوب به تعطیلات نیم فصل بروند، اما خوب می دانند که حریف سرسختی را پیش رو دارند. تیم مهدی تارتار در 14 بازی گذشته خود نشان داده همواره مقابل مدعیان و تیم های بزرگ بازی های بهتری به نمایش می گذارد. اینکه پارس در نیم فصل اول استقلال و پیکان و ذوب آهن را شکست داده و پدیده و سپاهان را متوقف کرده به خوبی گواه این ادعا است.


سپاهان اما در شرایطی به مصاف استقلال خوزستان که این تیم بعد از کسر 6 امتیاز شرایط مناسبی ندارد و حتی بعد از رفتن داریوش یزدی و سیروس پورموسوی سرمربی جدیدی نیز انتخاب نکرده است. آنها با هدایت کریم بوستانی به مصاف سپاهان مدعی می روند و روی کاغذ به نظر نمی رسد طلایی پوشان کار سختی برای برد و قهرمانی در نیم فصل داشته باشند.  


* با همه داده های موجود برای تعیین قهرمان نیم فصل 6 حالت وجود دارد که در ادامه آمده است:

 


1-سپاهان و پدیده و پرسپولیس ببرند(قهرمان: سپاهان)


اگر سپاهان و پدیده و پرسپولیس بازی های پیش روی خود را با برد پشت سر بگذارند؛ سپاهان صدرنشین خواهد ماند. مگر اینکه پدیده با اختلاف بالای 3 گل استقلال را از پیش رو بردارد که بعید است.


2-سپاهان و پدیده و پرسپولیس ببازند(قهرمان: سپاهان)


اگر سپاهان و پدیده و پرسپولیس بازی های پیش رو را ببازند بازهم سپاهان با تفاضل گل بهتر قهرمان نیم فصل می شود. مگر آنکه استقلال خوزستان با اختلاف گل بالا سپاهان را شکست دهد که بازهم بعید به نظر می رسد.


3- سپاهان و پدیده ببرند، پرسپولیس نبرد(قهرمان: سپاهان)


اگر سپاهان و پدیده پیروز شوند و پرسپولیس نتواند پارس جنوبی را شکست دهد سپاهان صدرنشین خواهد ماند و فقط در صورتی که پدیده با اختلاف بالاتر از 3 گل استقلال را شکست دهد می تواند جایش را بگیرد که بعید به نظر می رسد.


4-پدیده ببرد و سپاهان نبرد(قهرمان: پدیده)


در صورتی که پدیده دیدار با استقلال را با برد پشت سر بگذارد عملا پرسپولیس شانس برای قهرمانی نیم فصل ندارد و در صورت پیروز نشدن سپاهان مقابل استقلال خوزستان تیم گل محمدی قهرمان نیم فصل خواهد بود.


5- پرسپولیس ببرد، سپاهان و پدیده ببازند(قهرمان: پرسپولیس)

 

بهترین حالت ممکن برای پرسپولیس این است که پارس جنوبی جم را شکست دهد و سپاهان و پدیده مقابل حریفان خود بازنده شوند. در این صورت قهرمان نیم فصل تیم برانکو خواهد بود.


6- پرسپولیس ببرد، سپاهان ببازد و  پدیده مساوی کند(قهرمان: پرسپولیس)


پرسپولیس در یک صورت دیگر هم می تواند قهرمان نیم فصل شود. اگر سپاهان بازی با استقلال خوزستان را ببازد و پدیده با استقلال مساوی کند، پرسپولیس باید پارس جنوبی جم را با اختلاف بیش از دو گل شکست دهد تا بتواند عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند.


7-سپاهان ببرد، پدیده ببازد، پرسپولیس ببرد(قهرمان: سپاهان)


برد سپاهان اگرچه به منزله قهرمانی این تیم در نیم فصل است اما اگر پدیده مقابل استقلال شکست بخورد و پرسپولیس هم پارس جنوبی را شکست دهد آنوقت پرسپولیس جای پدیده را در رده دوم جدول رده بندی می گیرد.


8- سپاهان و پدیده و پرسپولیس مساوی کنند(قهرمان: سپاهان)


در صورتی که هر 3 تیم مذکور بازی های خود را مساوی کنند بالای جدول دست نمی خورد و آنوقت هم سپاهان عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود می کند.

 

*در ادامه برنامه 3 بازی حساس که منجر به تعیین قهرمان نیم فصل می شود، آمده است:


پنجشنبه 22 آذر: استقلال- پدیده(ساعت 16:10)


جمعه 23 آذر: پرسپولیس- پارس جنوبی جم(ساعت 16:15)


شنبه 24 آذر: استقلال خوزستان- سپاهان(ساعت 15)

 

 

نظر شما