شناسهٔ خبر: 29885538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نظارت بر کلوپ های ساحلی شدت می گیرد

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروز 98 به ساماندهی کلوپ های تفریحی ساحلی اشاره کرد و اظهار داشت: بر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروز 98 به ساماندهی کلوپ های تفریحی ساحلی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه استانداری مسوولیت اصلی این کلوپ ها بر عهده اداره کل میراث فرهنگی است.
وی ادامه داد: اداره بندر وظایف حاکمیتی همچون ساماندهی، ثبت جت اسکی ها و نظارت بر ترددهای دریایی آنها را بر عهده دارد اما امسال نظارت بر فعالیت این کلوپ ها جدی تر می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: 17 مرکز گردشگری در جزیره قشم، 12 مرکز در غرب، 6 مرکز در بندرعباس و شرق و پنج مرکز نیز مربوط به جزیره کیش است.
هم چنین گفت: نوسازی شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی نیز از امسال به صورت جدی دنبال می شود.
عفیفی پور در این رابطه از مدیران بنادر مسافری و گردشگری خواست تا با مالکان شناورهای تفریحی برای تشکیل تعاونی و نوسازی ناوگان از محل تسهیلات ارزان قیمت سازمان بنادر اتمام حجت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال شناورهای طرح پیشنهادی تعاونی ها وارد مرحله عملیاتی شود.
این مسوول در هرمزگان در خصوص آماده سازی بندرهای مسافری و ناوگان دریایی این استان برای پشتیبانی از سفر دریایی بدون سانحه در نوروز 98 خواستار سرعت بخشی در تکمیل طرح های عمرانی بندرهای مسافری و اسکله های گردشگری شد.

** مشکلات بندرهای غیرملکی رفع شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت:هم چنین بر رفع ایرادها و مشکلات بندرهای غیرملکی چارک، آفتاب، پهل، لافت تا پیش از شروع طرح نوروزی در نیمه اسفندماه تأکید کرد.
عفیفی پور تصریح کرد: آزاد سازی مسیر ورودی بندر شهید حقانی و احداث سایبان های جدید در این بندر برای رفاه بیشتر مسافران و تسهیل جریان ترافیکی آنها در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: هم چنین برای نخستین بار امسال طرح شماره گذاری بلیت ها به تفکیک مسیرهای دریایی قشم و هرمز برای نظم بخشی بیشتر و کاهش ازدحام و مدیریت تردد در این بندر عملیاتی می شود.
عفیفی پور اضافه کرد: 13 بندر در هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی کشور وجود دارد که 95 درصد از حجم کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود 100 درصد عملیات حمل خودرو در مسیر سرزمین اصلی به جزیره های خلیج فارس را بر عهده دارد.
این مسوول یاد آورشد: در تعطیلات نوروزی امسال نیز 841 هزار نفر گردشگر دریایی نیز خدمات ارایه شد که این رقم نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

** انجام سفرهای دریایی شبانه با شناورهای استاندارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ادامه تنها شرط تردد سفرهای دریایی شبانه به جزیره ها را استفاده از شناورهای استاندارد دارای گواهینامه های لازم از سازمان بنادر با رعایت دقیق ضوابط ایمنی اعلام کرد.
به گفته عفیفی، کار لایروبی جزیره لارک به عنوان بخشی از مثلث گردشگری دریایی جزیره ها در آب های ساحلی هرمزگان انجام شده و برنامه منظم سفر دریایی از بندر شهید ذاکری قشم به این جزیره نیز به عنوان تنها مسیر مجاز برقرار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان یادآور شد: بندرهای مسافری و ناوگان دریایی باید برای تعطیلات نیمه دوم بهمن آمادگی کامل داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بیش از 95 درصد از کل سفرهای دریایی کشور در بندرهای مسافری و پایانه های دریایی استان هرمزگان انجام می ‌شود.
برخوداری این استان از آب و هوایی معتدل در نوروز، وجود 14 جزیره کوچک و بزرگ، 13 بندر فعال و مجهز مسافری، بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری و هم چنین در اختیار داشتن بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور باعث شده تا هرمزگان در سال های اخیر همواره در فهرست استان های کشور به عنوان سکاندار صنعت گردشگری و سفرهای دریایی ایران شناخته شود.
9887 /6048
انتهای پیام

نظر شما