شناسهٔ خبر: 29885529 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی فوتسال: هدف ما موفقیت درجام جهانی 2020 است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: اردوها و دیدارهای تدارکاتی با هدف موفقیت در جام جهانی 2020 لیتوانی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تیم ملی فوتسال ایران از سال ۱۹۹۲ میلادی که دومین دوره رقابت های جهانی فوتسال برگزار شد، در تمام دوره‌های این جام شرکت کرده و در نخستین حضور خود موفق شد به مقام چهارم برسد. همچنین فوتسال ایران در آخرین حضور خود در این جام در سال 2016 به میزبانی کلمبیا با حذف برزیل پرافتخارترین تیم جهان و پرتغال در دیدار رده بندی به مقام سوم جهان رسید.
قرار است رقابت های جام جهانی فوتسال در سال 2020 به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شود و رقابت های قهرمانی آسیا در همین سال در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد.
«محمد ناظم الشریعه» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال 2020 رقابت های جهانی و آسیایی فوتسال برگزار خواهد شد و ما برای تکرار موفقیت خود در جام جهانی پیش رو برنامه ریزی کرده ایم و دیدارهای تدارکاتی هم برای رسیدن به این هدف در دستور کار قرار دارد.
وی درباره انتخاب دوباره اش به عنوان نامزد بهترین مربی جهان گفت: هر سال سایت فوتسال پلنت اسامی نامزد های این رشته در بخش های مختلف را اعلام می کند و علاوه بر من، بازیکنان تیم ملی نیز برای کسب جایزه نامزد شده اند. البته در سال های پیش این مهم رخ داده بود. ما نماینده فوتسال کشور هستیم و این افتخار برای ایران است.
وی درباره تورنمنت سه جانبه اسلواکی گفت: بزرگترین فایده رقابت های دوستانه مصاف با تیم هایی است که از نظر فیزیکی و فنی مانند روسیه در سطح بالایی قرار دارند و برای پیشبرد اهدافی که تیم ملی دنبال می کند بسیار مهم است.
سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: تساوی مقابل روسیه و پیروزی بر اسلواکی نتایج قابل قبولی بود که منجر به قهرمانی ایران شد و علاوه بر آن سطح بازیکن خود را به خوبی محک زدیم.
ناظم الشریعه در خصوص دیگر رقابت های تدارکاتی که در پیش دارند اظهار داشت: دو دیدار دوستانه با صربستان اوایل دی ماه برگزار می شود که آخرین اردوی آمادگی تیم ملی فوتسال در سال 2018 است. این تیم مانند تیم های روسیه و بلاروس که پیش از این مقابل آنها به میدان رفتیم، بسیار فنی و فیزیکی است.
وی ادامه داد: مصاف با این تیم ها خیلی به رشد فنی و فیزیکی بازیکنان کمک می کند و سبب می شود آنها برای دیدارهای رسمی و سخت آماده تر شوند.
سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص برنامه های سال 2019 نیز گفت: برنامه های خود را برای سال آینده میلادی به کمیته فوتسال فدراسیون اعلام کردیم. هر چقدر مسابقات دوستانه ما بیشتر شود برای رقابت های رسمی موفق تر خواهیم بود.
ناظم الشریعه گفت: اعضای تیم ملی فوتسال در مواقعی که لازم شود از ساختمان پک (مرکز آماده سازی تیم های ملی فوتبال ایران) استفاده می کنند و مشکلی برای این مهم وجود ندارد.
اخیرا سایت فوتسال پلنت بهترین های این رشته ورزشی در جهان را معرفی کرد که در بین اسامی اعلام شده بازیکنان و سرمربی تیم ملی فوتسال زنان و مردان ایران، لیگ برتر، مربی باشگاهی، داور برتر زنان ایران به چشم می خورد که اسامی آن به این شرح است:
بازیکنان مرد: حسین طیبی و فرهاد توکلی
باشگاه: مس سونگون
مربی باشگاهی: حمیدرضا بی‌غم از مس سونگون
مربی ملی: سید محمد ناظم‌الشریعه مردان و شهرزاد مظفر تیم ملی زنان
بازیکن جوان: توحید لطفی
دروازه‌بان مرد: علیرضا صمیمی
داور: گلاره ناظمی
تیم‌های ملی: مردان و زنان ایران
بازیکن زنان: فاطمه اعتدادی
دروازه‌بان زنان: فرزانه توسلی
پیش از این در مراسم انتخاب برترین های سال 2018 فوتبال آسیا، در کشور عمان، «علی اصغر حسن زاده» ستاره سال های اخیر فوتسال ایران برای سومین بار متوالی و چهارمین مرتبه به عنوان برترین بازیکن آسیا انتخاب شده بود.
ورزشی**9029**2024

نظر شما