شناسهٔ خبر: 29885283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد به میانگین کشوری نزدیک شود

R41452/P1361/S6,69/CT11

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نرخ سوادآموزی ما دو درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: این دو درصد زیبنده استان نیست و باید تلاش کنیم نرخ باسوادی استان به میانگین کشوری نزدیک شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نرخ سوادآموزی ما دو درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم که آموزش و پرورش بتواند در راستای اهداف ملی خود حرکت کرده و نرخ باسوادی استان را به میانگین کشوری نزدیک کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با کودکان صعب‌العلاج و معلولان جسمی و حرکتی که از تحصیل بازمانده‌اند، افزود: اینکه یک کودک در معرض چنین بیماری‌هایی است دلیل قابل قبولی برای عدم تحصیلش نیست و آموزش و پرورش باید نسبت به چنین کودکانی احساس مسئولیت جدی‌تر داشته باشد.

احمدی به کودکان کاری که در مناطق عشایری از تحصیل باز مانده‌اند اشاره داشت و بیان کرد: برای بازگشت این کودکان به تحصیل با امور عشایر رایزنی شود تا سرانه‌ای را در این زمینه اختصاص دهد.

وی در رابطه با کودکان کاری که بر سر چهارراه‌ها و در دیگر نقاط شهرها فعالیت کرده و از تحصیل بازمانده‌اند هم گفت: شهرداری و بهزیستی آمار دقیق این کودکان را احصا کرده و تمهیدات لازم برای پوشش تحصیلی آنها اندیشیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش را نباید فقط یک سیستم انتقال اطلاعات بدانیم، ابراز کرد: آموزش و پرورش باید سواد را به مفهوم جامعه‌پذیری منتقل کند و آرام آرام به جامعه بگوییم که سواد و یادگیری مهارت برای خود فرد منافع اقتصادی دارد.

احمدی بیان کرد: در این راستا باید بستری را فراهم کنیم که آموزش و پرورش به‌ویژه در سطوح متوسطه به سمت مهارت‌آفرینی حرکت کند که در این زمینه نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی به موضوع راهیان نور دانش‌آموزی هم اشاره داشت و عنوان کرد: باید تولید محتوا و غنای این سفرها را بالا ببریم و صرفا یک سفر سیاحتی یا مذهبی نباشند بلکه ضمن انتقال ارزش‌های دینی، ملی و مذهبی کشورمان، آموزش مهارت‌های جمع‌پذیری و ارزش‌هایی که به توسعه کشور کمک می‌کند در این سفرها گنجانده شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما