شناسهٔ خبر: 29884995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

درخواست صهیونیست‌ها از ساکنان روستا‌های مرزی برای ترک منازل‌شان/ آماده‌باش ارتش لبنان در مرز

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان حفاری‌ها برای یافتن تونل‌های منتسب به حزب‌الله لبنان در مرز‌ها را ادامه می‌دهد و از ساکنان 2 روستا خواسته خانه‌هایشان را تخلیه کنند، ارتش لبنان از آماده‌باش نیرو‌های ارتش این کشور مستقر در مرز‌های با اراضی اشغالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

درخواست صهیونیست‌ها از ساکنان روستا‌های مرزی برای ترک منازل‌شان/ آماده‌باش ارتش لبنان در مرزبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند که در سایه تحولات اخیر در مرز‌های جنوبی، یگان‌های ارتش مستقر در این منطقه اقدامات نظامی خود را تشدید و تمامی اقدامات لازم را با هماهنگی و همکاری نیرو‌های موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) برای کنترل بر اوضاع امنیتی در مرز «خط آبی» اتخاذ کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: یگان‌های ارتش لبنان مستقر در این منطقه در حالت آماده باش کامل جهت رویارویی با هرگونه وضعیت فوق‌العاده هستند.

یک منبع محلی اعلام کرد که ارتش اسرائیل حفاری را در نزدیکی شهرک «میس جبل» در اطراف خط آبی (خط تعیین شده از سوی سازمان ملل) در چارچوب عملیات «سپر شمال» برای کشف «تونل‌های هجومی» حزب الله در نزدیکی مرز‌های لبنان از سر گرفته است.

طبق گزارش این منبع، ارتش لبنان و نیرو‌های یونیفل اقدامات لازم را براساس هرگونه تحولی اتخاذ کرده‌اند.

نزدیک به 60 سرباز اسرائیلی در این منطقه و تانک‌های اسرائیلی پشت سنگر‌های خاکی مستقر شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری لبنان، نیرو‌های اسرائیلی علامت‌های آبی‌ای روی برخی از صخره‌های نزدیک به خط آبی گذاشته‌اند و کابل سیاه‌رنگی را روی زمین کشیده‌اند آن‌ها همچنین سعی دارند حصاری با سیم‌های خاردار در منطقه مورد نزاع قرار دهند، اما نیرو‌های یونیفل به این امر اعتراض کرده‌اند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: ارتش لبنان حضورش را در مرز‌های جنوبی تقویت کرده و تجهیزاتی که حامل توپ‌های 106 میلی‌متری است را وارد شهرک «میس الجبل» کرده است.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل از لبنانی‌هایی که در منازل بالای تونل‌های منتسب به حزب‌الله زندگی می‌کنند خواست تا زمان پایان عملیات‌شان منازل خود را موقتا ترک کنند.

در همین راستا، افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اهالی شهرک‌های «کفار کلا» و «رامیه» واقع در جنوب لبنان زندگی‌شان در خطر است.

ادرعی در ادامه مدعی شد: حزب‌الله زیر منازل واقع در شهرک‌های «کفار کلا» و «رامیه» تعدادی تونل‌های هجومی که تا اراضی اشغالی امتداد می‌یابد، حفر کرده و این منطقه را تبدیل به بشکه‌ای بزرگ حاوی باروت کرده است.

وی همچنین گفت: نمی‌دانیم که پیامد‌های این اقدامات بر منازل لبنانیان چیست. آیا آن‌ها احساس امنیت می‌کنند آیا می‌دانند که منازلشان بالای بشکه‌هایی از باروت قرار دارد؟

ادرعی ادعا کرد: به شما لبنانیان نصیحت می‌کنیم که به طور جدی درخصوص ترک موقت منازل خود فکر کنید. ما خواهان سلامتی شما هستیم.

هنوز هیچ واکنشی از سوی لبنان درخصوص این اظهارات ادرعی منتشر نشده است.

ارتش اسرائیل سه‌شنبه گذشته از آغاز عملیات «سپر شمال» به بهانه نابودی تونل‌های هجومی در مرز‌های لبنان با اراضی اشغالی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به سازمان ملل اطلاع داده که 2 تونل منتسب حزب الله را در مرز با سرزمین‌های اشغالی کشف کرده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما