شناسهٔ خبر: 29884921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر:

بالغ بر۸۰۰ شغل در شهرستان رشت ایجاد شد

لقمانی گفت: طی سال جاری با جذب حدود ۵۱ میلیارد تومان در دو بخش اشتغال روستایی و فراگیر برای بالغ بر ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

«علی لقمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به سیاست‌های دولت در بحث اشتغال در دو حوزه ایجاد و تثبیت شغل اظهار کرد: در جهت تثبیت شغل باید بازرسی‌ها و نظارت‌ها را جدی‌تر و قوی‌تر کنیم.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت ادامه داد: در سال جاری با وجود تحریم‌های ظالمانه ثبات نسبی در کارخانه‌های شهرستان وجود دارد.


وی با اشاره به تسهیلات دولت جهت ایجاد شغل در دو بخش روستایی و فراگیر تصریح کرد: شهرستان رشت دارای 93 میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد اشتغال روستایی است که در مرحله اول 53 میلیارد تومان تخصیص یافت.

 

لقمانی افزود: تاکنون شهرستان رشت با معرفی طرح‌های روستایی به بانک‌های عامل توانسته 30 میلیارد تومان اعتبارات را جذب کند.

 

وی با اشاره به اشتغال فراگیر و اعتبارات 222 میلیارد تومانی این بخش اذعان کرد: سود 12 درصدی این تسهیلات، انگیزه و رغبت لازم را برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری فراهم نمی‌کند.

 

لقمانی اذعان کرد: تاکنون31 میلیارد تومان از این اعتبارات معادل 11 درصد سهمیه شهرستان جذب شده است.

 

وی اظهار کرد: مجموع اعتبارات جذب شده، حدود 51 میلیارد تومان در دو بخش اشتغال فراگیر و روستایی منجر به ایجاد اشتغال برای بالغ بر 800 نفر طی سال جاری شده است.

 

لقمانی تاکید کرد: در صورت جذب مجموع 315 میلیارد تومان اعتبارات روستایی و فراگیر برای بیش از سه هزار نفر در سال جاری شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

 

وی با اشاره به مشاغل خانگی از اختصاص پنج میلیارد تومان در این بخش خبر داد و اذعان کرد: چهار دستگاه میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی ایجاد اشتغال در این بخش هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 50 درصد اعتبارات این بخش جذب شده که جذب کامل اعتبارات، موجب ایجاد اشتغال برای هزار نفر خواهد شد.

نظر شما