شناسهٔ خبر: 29884895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار:

نیروی انسانی و دانشجویان بالاترین سرمایه کشور هستند

امام‌جمعه ایلام گفت: بالاترین سرمایه کشور نیروی انسانی و جوانان کشور به‌ویژه دانشجویان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به تاریخچه جنبش دانشجویی در ایران پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که دو ابرقدرت شرق و غرب بر جهان حکمرانی می‌کردند و با پیروزی انقلاب اسلامی ابرقدرت شرق از هم پاشید و لیبرال دموکراسی غرب که داعیه کدخدایی جهان دارد را نیز به چالش کشیدیم و همگان دیدند در تمام رویارویی انقلاب اسلامی با غرب همیشه و در همه حال برگ برنده و پیروزی از آن ایران اسلامی بوده است.

امام‌جمعه ایلام بالاترین سرمایه کشور را نیروی انسانی و جوانان به‌ویژه دانشجویان دانست و بیان کرد: برنامه استکبار با حمله به سوریه و... تغییر نقشه خاورمیانه به نفع رژیم صهیونیستی بود و آنها درصدد بودند جنگ و ناامنی را به مرزهای ایران بکشانند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که تمام کشورهای عربی را شکست داده بود در جنگ با حزب‌الله حتی 33 روز هم دوام نیاور و این افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام بیان کرد: الان هم تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران اسلامی اعمال کرده‌اند که ما دیدیم از وقتی‌که رسماً تحریم‌ها را اعلام کردند، قیمت‌ها سیر نزولی دارد و مردم پای‌کار هستند.

کریمی‌تبار با بیان حوادث و اعتراض‌های کشور فرانسه اظهار کرد: مردم فرانسه به خیابان آمده‌اند؛ چون لیبرال دموکراسی پاسخگوی مردم نیست در حالی که ایران اسلامی و حکومت تشیع و قرآن کریم پاسخگوی تمام نیازهای بشری است.

وی اضافه کرد: غرب فضای خفقانی ایجاد کرده است تا پیام انقلاب اسلامی به جهانیان نرسد.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: غربی‌ها بر روی نقاط ضعف ما کار کرده‌اند و برنامه دارند، وقتی‌ که می‌گوییم انقلاب اسلامی و تشیع پاسخگوی نیاز بشری است، آنها می‌گویند آیا شما مشکلات اشتغال، تورم، گرانی، معضلات اقتصادی حل کرده‌اید! و این ضعف مدیران کشور است.

کریمی‌تبار اضافه کرد: اگر مدیران کشور بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را پیگیری و اجرا می‌کردند، الان به‌راحتی در عرصه تحریم‌ها پیروز می‌شدیم؛ البته در تحریم‌ها قدم‌هایی به‌واسطه جوانان برداشته‌ایم که برای دشمن قابل‌ تصور نبوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: روز دانشجو، روز مبارزه با ظلم، بی‌عدالتی و استکبار است.

محمد میرزایی‌حیدری اضافه کرد: باید به جوانان و دانشجویان اعتماد کنیم، متأسفانه جوان‌گرایی  بین مسئولان کمرنگ شده است.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی بیش از 20 نفر از فرماندهان تراز اول سپاه که جنگ را اداره می‌کردند زیر 25 سال سن داشتند و مقام معظم رهبری هم در انتصابات سال‌های اخیر به جوانان اعتماد کرده و آنان را در مناصب مهم قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: دانشگاه متعلق به دانشجویان و امید و آینده کشور در گروه تلاش و کوشش دانشجویان است.

میرزایی‌حیدری گفت: دکتر طهرانچی تکریم دانشجویان و توجه به خواسته‌ها و نیازهای آنان را همیشه سرلوحه کاری خود قرار داده است و از نگاه وی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خلاقیت دارند.

به گزارش آنا، در این مراسم از دانشجویان برتر در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، علمی و مسئولان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی تجلیل شد و قرائت بیانیه بسیج دانشجویی واحد ایلام پایان‌بخش این مراسم باشکوه بود.

انتهای پیام/4062/

نظر شما