شناسهٔ خبر: 29884866 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای خرید کتاب از ناشران خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در نخستین جلسه خرید کتاب استان در سال جاری از اختصاص یک میلیارد ریال برای خرید کتاب از ناشران و مولفان این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

اختصاص یک میلیارد ریال اعتباربرای خرید کتاب از ناشران خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درجلسه خرید کتاب با اشاره به اینکه سال گذشته هم یک میلیارد ریال از ناشران و مولفان استان کتاب خریداری و در بین مراکز، موسسات، نهادهای دولتی توزیع شد، گفت: این مبلغ برای سال جاری هم در دستور کارکمیته خرید کتاب استان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تشکیل جلسات با ناشران و نظرخواهی از آنها برای خرید کتاب از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
فرخنده با بیان اینکه ناشران باید درراستای خرید کتاب مطالبه گری کنند، افزود: خرید کتاب از ناشران و توزیع آنها در بین مراکز، موسسات یکی از راهکارها و گام‌های ارزنده در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است.
وی دسترسی آسان کتاب برای علاقمندان را درافزایش ضریب مطالعه موثر دانست، افزود: باید کتاب در اختیارعلاقمندان قرار گیرد.
فرخنده مهلت ارسال تقاضای ناشران استانی برای خرید کتاب را تا پایان دی ماه سال جاری اعلام کرد، گفت: ناشران باید کتاب‌های منتشره سال جاری را به این معاونت ارسال تا در کمیته خرید کتاب استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
در پایان این نشست حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یاد بود از سید احسان سیدی‌زاده مروج برتر کتاب و کتابخوانی استان قدردانی کرد.
انتهای پیام

نظر شما