شناسهٔ خبر: 29884758 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش ۷.۷ درصدی قاچاق در کالاهای سلامت‌محور

معاون ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کاهش ۷.۷ درصدی قاچاق در حوزه کالاهای سلامت‌محور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عبدالله هندیانی امروز در همایش «پیشگیری و مقابله قاچاق و تقلب کالاهای سلامت‌محور» با بیان این‌که میزان قاچاق و تقلب در حوزه کالاهای سلامت‌محور در ایران، سالانه بیش از سه میلیارد دلار است، اظهار کرد: این میزان ۲۵ درصد از اقتصاد پنهان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: میزان قاچاق در فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی ۶۰ درصد است که معادل ۱.۶ میلیارد دلار است. هم‌چنین میزان قاچاق در فرآورده‌های غذایی ۱۸ درصد، در حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی شش درصد و در حوزه دارو دو درصد است.

معاون ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: مقایسه دو سال اخیر نشان می‌دهد که میزان قاچاق در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، رشدی پنج درصدی داشته و به این ترتیب رتبه دوم را در حوزه قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه داریم. البته میزان رشد قاچاق در سایر موارد کالاهای سلامت‌محور منفی بوده است.

هندیانی تاکید کرد: به‌طور کلی در حوزه قاچاق کالاهای سلامت‌محور، ۷.۷ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی هم‌چنین گفت: در حوزه پایش فضای مجازی هر آنچه را که سازمان غذا و دارو اعلام کرده، پیگیری کرده‌ایم و تعداد قابل ملاحظه‌ای از سایت‌های اعلامی را بسته‌ایم، بنابراین وقتی فروشگاه‌های غیرمجاز مجازی ایجاد می‌شود، به محض این‌که سازمان غذا و دارو به ستاد اعلام کند آن را پیگیری می‌کنیم.

معاون ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم‌چنین اظهار کرد: در هفت ماهه امسال ۱۳۹۷، ۳۰۹ درصد افزایش قاچاق ورودی داشته‌ایم که نشان‌دهنده افزایش کشفیات است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما