شناسهٔ خبر: 29884754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

 ۵ استاد دانشگاه کاشان در جمع پژوهشگران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: ۵ استاد این دانشگاه در ردیف پژوهشگران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، مجید منعم زاده افزود: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دکتر محسن بهپور در رشته (علوم مواد) ، دکتر علی قربان پور آرانی (مهندسی)، دکتر علیرضا اشرفی(ریاضیات)، دکتر عباس سعادتمندی(ریاضیات) و دکتر مسعود صلواتی نیاسری در رشته های علوم مواد و شیمی به عنوان دانشمندان و پژوهشگران برتر معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این فهرست از پژوهشگران پراستناد در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی است، گفت: داده های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص های اساسی علم ( ESI) و وب علوم (WOS) در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ استخراج شده است.

 منعم زاده با اشاره به اینکه پایگاه استتنادی علوم جهان اسلام ۴ شاخص را به عنوان معیار پیشنهادی برای سنجش میزان تاثیر گذاری پژوهشگران برتر ارائه می کند اظهار داشت: نرخ خوداستنادی، تعداد کل استنادها به تعداد کل مقالات استنادکننده، تنوع جغرافیایی مقالات استنادکننده و تخصص گرایی از معیارهای معرفی پژوهشگران برتر است.

دانش آموختگی نخستین دانشجوی عراقی دکترای ریاضی از دانشگاه کاشان

حیدر باقر امین شلاش با دفاع از پایان نامه خود با عنوان شمارش زیرگروه ها، زیرگروه های نرمال و زیرگروه های مشخصه یک گروه متناهی به عنوان نخستین دانشجوی خارجی مقطع دکترا در این رشته معرفی شد.

سید علیرضا اشرفی استاد راهنمای این پایان نامه را بر عهده داشت که نمره عالی از سوی داور و اساتید دریافت کرد.

گفتنی است در دانشگاه کاشان بیش از ۳۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.

46

نظر شما