شناسهٔ خبر: 29884502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​به مناسبت سالگرد درگذشت رهبر معنوی ساحل عاج:

رهبر مسلمانان ساحل عاج بر لزوم حفظ وحدت بین ادیان تاکید کرد

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد درگذشت رئیس جمهور سابق کشور ساح عاج که وی را به نام پدر معنوی این کشور نیز می شناسند مراسمی در محل کلیسای مرکزی شهر ابیجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه اندیشه  خبرگزاری تقریب، به مناسبت فرا رسیدن 9 دسامبر که مصادف است با روز درگذشت فلیکس هوفویت، رهبر معنوی ملت ساحل عاج و رئیس جمهور اسبق این کشور، مراسم یادبودی در محل کلیسای مرکزی شهر ابیجان پایتخت این کشور برگزار شد.
در این مراسم که صبح دیروز برگزار شد، جمعی از مسئولان کشوری از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و همچنین رهبر مسلمانان ساحل عاج حضور داشتند. همچنین به منظور برگزاری این مراسم نمایندگانی از کلیسای جامع کاتولیک آلمان و فرانسه در جلسه حاضر بودند.
تاکید حاضران بر گفتگوی مسالمت آمیز میان‌ادیانی
آلاسان واتارا رئیس جمهور کشور ساحل عاج و به عنوان سخنران اصلی این مراسم در بخشی از سخنان خود گفت: برای من افتخار بزرگی است که در مراسم یادبود شخصی شرکت می کنم که همگان وی را به عنوان رهبر معنوی ساحل عاج می شناسند و من از همین جا از شما خواهران و برادرن خود درخواست دارم خاطرات و نوشته های این شخصیت بزرگ دینی و سیاست مدار کهنه کار را به خوبی مطالعه کنید و از آنها در ایجاد گفتگوی مسالمت آمیز بین ادیانی سرمشق بگیرید.
همچنین رهبر اقلیت مسلمانان ساحل عاج در سخنرانی خود ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: اسلام و مسیحیت از ادیان بزرگ آسمانی هستند و هر کدام نقش مکمل دیگری را ایفا می کند و با مطالعه خاطرات و آثار بزرگانی همچون فلیکس هوفویت به این نتیجه می رسیم که اسلام و مسیحیت دو دروازه هستندکه انسان را به سوی سعادت ابدی راهنمایی می کنند.
در پایان این مراسم فالان پیری پدر کلیسای مرکزی ابیجان ضمن تشکر از حضور باشکوه مسئولان، مهمانان خارجی و شهروندان در این مراسم افزود: مسلمانان و مسیحیان برادران ایمانی یکدیگر هستند و همواره تلاش کلیسا بر این بوده تا گفتگوی مسالمت آمیز بین ادیانی را رواج دهد.
لازم به ذکر است فلیکس هوفویت بوینی، سیاستمدار اهل کشور ساحل عاج و رئیس جمهور سابق این کشور بود. وی در طول عمر 77 ساله خود تلاش ها و فعالیت های قابل توجهی در راستای ایجاد صلح و گفتگوی مسالمت آمیز بین ادیانی داشت، از این رو وی را پدر معنوی ملت ساحل عاج نامیدند.

انتهای پیام



 
 

نظر شما