شناسهٔ خبر: 29884411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زاهدان

بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور دو هیات ایران و پاکستان در استانداری سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، صبح امروز بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور دو هیات ایران و پاکستان در استانداری سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

سرپرستی هیات ایرانی شرکت کننده در بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان را محمد هادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان و هیات پاکستانی را اختر نذیر دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان بر عهده دارند.

سرپرست هیات ایرانی در نشست آغازین این اجلاس گفت: ارتباط دوستانه ایران و پاکستان سابقه دیرینه دارد و مردم این دو کشور روابط نزدیک دوستانه و حتی خویشاوندی دارند.

محمد هادی مرعشی افزود: 2 کشور اسلامی و همسایه ایران و پاکستان دارای قرابت های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و از منافع اقتصادی بسیاری برخوردارند که توسعه روابط مشترک می تواند منجر به شکوفایی اقتصادی و امنیتی در جنوب شرق ایران و ایالت بلوچستان پاکستان شود.

وی ادامه داد: نمی توان 2 استان سیستان و بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان را از هم جدا کرد زیرا در گذشته ها این مناطق یکی بوده و هنوز بسیاری از نسبت های خانوادگی پا برجاست.

معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که مردم این استان و پاکستان به دلیل قرابت های قومی و مذهبی همواره با یکدیگر تعامل دارند ضروریست امنیت در منطقه برقرار شود تا روابط سهولت یابد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تصمیمات این اجلاس منتج به تاثیرات اثربخش بین روابط 2 کشور شود.

بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از امروز به مدت 2 روز با حضور مسئولان امنیتی، وزارت امور خارجه، گمرکات، فرمانداران مرزی 2 کشور در زاهدان آغاز بکار کرد.

سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعیت خاص جغرافیایی شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرامنطقه ای برای ایران و کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.

طول مرزهای خاکی پاکستان با سیستان و بلوچستان 921 کیلومتر که مجموع کل مرزهای مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهند.

 

 

نظر شما