شناسهٔ خبر: 29884254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهبه های آمریکایی هزاران دلار از بودجه کلیسا اختلاس کردند

تهران – ایرنا – تارنمای شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که دو راهبه 'مقدارقابل توجهی'نزدیک به 500هزار دلار از بودجه مالی یک مدرسه کاتولیک در جنوب کالیفرنیا را اختلاس کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این تارنما افزود: طبق نامه مایکل مایرز کشیش کلیسای کاتولیک سنت جیمز، بررسی های داخلی نشان می دهد که طی چندین سال، دو راهبه با نامهای«مارگارت کرویپر»و«لانا چنگ» از بودجه کنار گذاشته شده برای مدرسه کاتولیک سنت جیمز استفاده کرده اند.
بنابر این گزارش، مارگارت پس از 28 سال در ماه ژوئن (خرداد- تیر) سال جاری از مدرسه کلیسا مختص دانش آموزان منطقه تورانس و ردوندو در ایالت کالیفرنیا بازنشسته شد و لانا هم یک معلم رتبه هشت بود که پس از 20 سال بازنشست شد.
با انجام حسابرسی های معمول پس از بازنشستگی آنها مشخص شد که تعدادی چک به حساب های مخفی متفاوت واریز شده اند. تخمین زده می شود که این مقدار حدود 500 هزار دلار باشد، اما بررسی ها برای تعیین مبلغ کل ادامه دارد.
مایرز گفت که کلیسا تصمیم گرفت تقاضای اتهامات جنایی علیه این راهبه ها نداشته باشد و در عوض آنها قصد دارند تا به شکل داخلی با انجام تحقیقات، پرداخت غرامت و مجازات برای این راهبه ها به وضعیت رسیدگی کنند.
آمریکا علاوه برسوء استفاده های مالی در کلیساها، درگیر فساد اخلاقی نیز در میان کشیش هابوده است. دیوان عالی پنسیلوانیای آمریکا در مرداد ماه فهرستی از 300 کشیش کلیسای کاتولیک را منتشر کرد که متهم به آزار جنسی بیش از هزار کودک طی هفت دهه گذشته شده‌ بودند. رهبران کلیسا متهم به تلاش نظام‌مند برای پوشاندن این رسوایی طی سالیان گذشته هستند.
اروپام**3234**1590

نظر شما