شناسهٔ خبر: 29884193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با دعوت دانشگاه بلاروس:

پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در پولوستک تدریس می‌کند

دانشگاه پولوستک بلاروس به‌عنوان یکی از قطب‌های بین‌المللی جرم‌شناسی از دانش آموخته و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز جهت تدریس دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمیدرضا نیکوکار، دانش‌آموخته حقوق جزا و جرم‌شناسی و مدرس و پژوهش‌گر حوزه جرم‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در حالی در کنفرانس بین‌المللی جرم‌شناسی بلاروس شرکت کرد که رئیس دانشگاه پولوستک با تقدیر از حضور این پژوهشگر، اعلام کرد که «یک دانشمند جوان به بلاروس واردشده که فارغ‌التحصیل یکی از پنج دانشگاه بزرگ جهان است و بیش از یک و نیم میلیون دانشجو دارد».

نیکوکار پژوهش‌گر دوره دکتری در دانشکده حقوق دانشگاه فرایبورگ آلمان، موسسه جرم‌شناسی ماکس پلانک (باراهنمایی پرفسور دکتر آلبرشت) است که تاکنون هشت عنوان کتاب در حوزه جرم‌شناسی و 30 عنوان مقاله (ترجمه – تألیف) به چاپ رسانده است.

وی از سال 2009 به‌طور ویژه به پژوهش درزمینه ترس از جرم پرداخته که نخستین کتاب فارسی در این موضوع را به در سال 1391 به همت انتشارات میزان منتشر کرده است.

حمیدرضا نیکوکار، از تابستان گذشته در حال نگارش رساله دوم دکتری خود در موسسه ماکس پلانک، بر روی موضوع «ترس از جرم و کیفرگرایی» است که این موضوع موردتوجه بسیاری از جرم‌شناسان قرارگرفته است و به همین واسطه، پس از چندی خانم یولیا پریکولوتینا رئیس دپارتمان دانشکده حقوق دانشگاه دولتی پولوستک (بلاروس) به‌عنوان میزبان کنفرانس بین‌المللی جرم‌شناسی با ارسال ایمیلی برای سخنرانی و چاپ نتایج پژوهشی دکتر نیکوکار از وی دعوت می‌کند.

همایش بین‌المللی جرم‌شناسی با حضور جرم‌شناسان برگزیده دنیا در دانشکده حقوق دانشگاه دولتی پولوستک (بلاروس) برگزار شد که مراکز مهمی نظیر دانشکده حقوق و پژوهش‌های مذهبی (بلاروس)، موسسه پژوهشی SRH و موسسه جرم‌شناسی هایدلبرگ (آلمان)، دانشکده حقوق دانشگاه بیالیستوک (لهستان) و دانشگاه لوهانسک (اوکراین) در برپایی آن نقش داشتند.

در حاشیه این کنفرانس از حمیدرضا نیکوکار دعوت شد تا به همراه هلکوت کوری و سونیا یاسمین پژوهش‌گر موسسه جامعه‌شناسی هایدلبرگ، جهت برگزاری نشست‌های تخصصی با اعضای هیأت علمی و نیز دانشجویان در بلاروس حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه پولوستک در مصاحبه‌ای که با نیکوکار داشت، در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی و تعداد شعبات آن سؤال کرد که درنهایت، با ابراز خوشنودی از پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ورود یک دانشمند جوان به بلاروس که فارغ‌التحصیل یکی از پنج دانشگاه برتر جهان با بیش از یک و نیم میلیون دانشجو، باعث افتخار این دانشگاه است.

در روز پایانی کنفرانس، رئیس دانشکده حقوق از نیکوکار برای تدریس جرم‌شناسی درترم نخست سال تحصیلی 2019 دعوت کرد که با این حساب، وی اولین پژوهشگر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی است که برای تدریس جرم‌شناسی به دانشکده‌های بین‌المللی راه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/4107/

نظر شما